Het is echt warm..
Ik kan mij vinden in code rood voor de programma en jonge duiven. Natuurlijk is het in de vroege ochtend nog niet zo warm, maar dan moet je wel de wekker zetten om 5.30, snel duiven pakken en gaan rijden. Vervolgens rond 6.30/7.00 uur los. De duiven zijn vaak met 30/45 minuten thuis. Je bootst geen vlucht na, je laat ze hooguit wennen aan vroeg los, in of rond de 20 graden, vaak over een kortere afstand dan een vlucht. Het is op geen enkele wijze een maatstaf voor een reguliere vlucht. Ik heb het ook gedaan! Je kan ze ook om 7.30 uur aan huis laten trainen, je ziet ze dan hoogte maken, aansluiten bij andere duiven en keihard trainen. Na zo’n 45 minuten zag ik mijn ploeg weer om huis vliegen en bij mijn eerste fluitje rolden ze naar binnen, nog geen 5 minuten later kon ik de drinkbakken weer vullen. Kan je nagaan wanneer een jonge duif 80/100 km moet vliegen bij >30 graden. Een ‘ervaren’ jaarling of oudere duif zal eerder naar beneden gaan om te drinken en dan hoop je dat...