zaterdag 16 juli 2011

1e en 2e Breuill en 6e Strombeek

Breuill le Vert/Clermont, wordt gewonnen door mijn jaarling doffer de “17”. Hij ging als 1e getekende de mand in, want de vooraf gaande vluchten speelde hij al ‘n 1e op Morlincourt en ‘n 5e op Soissons en ook nu was hij prima in orde en super gemotiveerd. Deze doffer is gekweekt uit mijn ‘30’ vorig jaar mijn beste jaarling doffer. ( de ‘30’ is dit jaar niet gespeeld omdat hij vlak voor het seizoen zijn vleugel brak) x mijn Bourges duivinnetje de “42”vorig jaar 1 van mijn super jaarlingen. (overleefde 1 week voor aanvang van het seizoen ’n aanval van de sperwer) De ‘17’ zorgt mede dat ik in de club het kampioenschap Midfond win. In het rayon pak ik de 12e plek en 10 van de 25 in de prijzen. (Hierdoor word ik, als ik het goed heb uitgerekend 6e Midfond onaangewezen en 7e aangewezen in het Rayon) Uitslag in de club 1-2-12-14-15-16-17-21 (103 duiven) Rayon 12-22-127 enz. 870 duiven.
Breuill, verliep supersnel en de vroegste gaan dik boven de 100 kilometer per uur en binnen 35 minuutjes waren ze allemaal weer thuis. Hoe ander zou onze jonge duiven vlucht uit Strombeek verlopen. Als de eerste oude duiven vallen zien we ook de jonge duiven van Rayon A overtrekken en dat zag er al niet veelbelovend uit. Die van ons waren 13 minuutjes later gelost, hoe verzin je het! ( ik ben nieuwsgierig wat er nu weer aan de hand was) en de duiven zouden dus om 11.30 moeten kunnen vallen. Jan Breed, pakt de 1e in de club (klasse Jan) en broer Peter de 2e plaats. Zelf pak ik de 6e plaats, goed voor de 32e plek in het Rayon tegen ruim 3940 duiven en draai er 14 van de 35 in de prijzen.
Maar wat kwamen ze traag en wat zijn er nog veel onderweg. Zelf mis ik er nog 10 van de 35 (18.00 uur) Het weer is de afgelopen uren alleen maar slechter geworden maar hopen dat er morgenochtend nog wat doorkomen. Bij ’n groot aantal duivenliefhebbers is het “licht alweer uit gegaan” en is het einde seizoen.
We gaan ons nu voorbereiden op Argenton, de laatste Dagfondvlucht en gelijk ook de laatste oude duivenvlucht. Nog 1x alles uit de kast!!   Laten we hopen dat de jongen nog nakomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mei....