zondag 27 november 2011

Deze week samen met Steef bij Lex Udo langs geweest om zijn vliegploeg voor 2012 te mogen aanschouwen. Daar krijgen we in 2012 weer goed last van kan ik jullie verklappen! Bijna al zijn duiven in handen gekregen en daar zit het type, dat ik ook graag op mijn hok zie, krachtpatsers met fantastische wieken, super gesloten en karbonkels van ogen….!! Lekker zitten te ‘melken’ over de duiven en hoe het misschien allemaal nog wel beter zou kunnen, want de lat moet elk jaar hoger en er zijn altijd wel weer verbeteringen mogelijk. Maar ik onderstreep het nogmaals er zit weer ’n fantastische ploeg. De concurrentie is gewaarschuwd.

Van de week Hans Bok gesproken en een nieuwe bestelling geplaatst die ik volgende week ga ophalen. Hans Bok is de man achter Allimax, de fabrikant van allicine. Ik had gelijk even wat vragen en 1 hiervan was ‘kan je het ook over het voer doen’ en het antwoord was ‘ja’, maar wel klaarmaken en gelijk voeren en laten opeten! Ook spraken wij nog even over de dosering, want er zijn toch wel wat mensen die vragen, kan de dosering niet minder. Neen dus! Hans, had kort geleden een duivenmelker ( niet de eerste de beste en een groot kampioen) gesproken die het ook al geruime tijd geeft en die ook zijn bevindingen had doorgegeven. Allicine helpt colli te voorkomen en mocht je toch wat lichte verschijnselen krijgen, gelijk de dosering iets verhogen. Deze duivenmelker had dit jaar ook de laatste 2 dagen voor het inkorven de duiven allicine gegeven en was ervan overtuigd dat het de koppen mooi ‘schoon hield. Logisch ook als je ziet dat het bij menselijk gebruik goed voor de longen is en ook bij griepverschijselen prima werkt. Bij thuiskomst werd er ook uiteraard allicine gegeven om de weerstand gelijk weer op peil te krijgen. Zo krijgen we steeds meer informatie hoe we het product het beste kunnen gebruiken.

Hein Berkhout laat mij even zien hoe je een paling uit zijn jasje helpt
het gezellige clubgebouw van onze Uitgeester sportvrienden
Zaterdag in Uitgeest de tentoonstellingsduiven mogen bewonderen samen met mijn duivenmaat E.J. Gezellig clubhuis, woon ik zo dichtbij maar ik was er nog nooit geweest. Prima duiven gezien en een duif van Gerard Twaalfhoven was de schoonste van het geheel. Ook de duiven van Kerssens-krom vind ik ’n vermelding waard, mooie snelle vliegtype ’s. Ik zou andere tekort doen met maar een paar namen te noemen maar ik heb ze niet allemaal meer op mijn netvlies staan. Uitgeest is gewoon ’n hele sterke vereniging en dat zie je aan de duiven af.

de muren zijn gladgestreken

de lampen hangen ook al

keukentje alleen nog afwerken

Ook nog even bij mijn eigen club langs geweest en wat foto’s geschoten, komende 2 weken staat het betegelen van de toilettengroepen, het leggen van ’n nieuwe vloer en het dak vernieuwen op het programma. 16 december nog de t.t. in het oude ‘vredesduif’ gebouw en tussen de kerst en het nieuwe jaar het oude gebouw leeghalen en eind eerste week januari, is en moet alles klaar zijn! Dan hebben we nog 3 maanden om alle technische en elektronische onderwerpen en producten in orde te maken en alle puntjes op de i te zetten en beste mensen het gaat gewoon lukken . We krijgen een prachtig mooi en efficiĆ«nt clubhuis.

Zondag samen met Peter nog even naar Houten (de beurs). Je loopt altijd wel wat bekende tegen het lijf en tegen 11 uur kwamen we ook bijna de gehele  P.V.Heemskerk tegen. Leuk, gezellig maar de beurs zelf? Het lijkt wel met het jaar kleiner te worden. Wel nog een vermelding waard, er liep een t.v. ploeg van B.N.N rond met als interviewer ene filemons, het is wel te hopen dat er wat zinnigs uitkomt, want na spuiten en slikken en ’try before you die’ heeft hij zich hopelijk niet op de  duivensport geworpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day After