The Day After,
Ja, zondag was ‘n mooie zonnige dag en dan hoop je dat er
veel duifjes nog thuiskomen.
Zelf kwam mijn 15e en laatste jong om 12.30 uur
thuis. Bij de oude mis ik nog 1 jaarling doffer, deze mocht zich bewijzen en is
duidelijk gezakt voor zijn examen. De nodige telefoontjes en sms berichtjes
geven ’n beeld van de schade en daar word ik niet vrolijk van, los daarvan
snipverkouden want dat fietsen/trainen
in de regen heeft me niet goed gedaan en dan voel je je gewoon ‘rot’. Toch nog
wel tijd gevonden om tekst en uitleg te geven op het lossingsblog van de
Afdeling. Iedereen heeft recht op informatie en geloof maar dat we ze niet los
gooien als we twijfelen.
Ik was voornemens alles bij elkaar te laten zitten maar heb
ze toch uit elkaar gehaald. Ik zal de komende dagen de selectie eerst
doorvoeren en dan de ‘boel’ opnieuw koppelen. Ook zal ik met alle jongen nog ’n
paar keer gaan rijden zodat de
zomerjongen mee kunnen met de Natour.
Mijn maat E.J. heeft zijn camper gepakt en is al lekker
vertrokken. Zaterdag was de laatste vlucht en we waren beide tot het bot
gemotiveerd en elke vezel stond gespannen want we wilde onze doelstelling
bereiken.
Eduard bedankt voor je steun en inzicht en we benaderen de
sport bloed fanatiek en ik vergelijk het duiven spelen wel eens met het
wielrennen. Bouw, talent, hardheid, training, voeding en begeleiding. Dit komt
omdat ik zelf een fervente fietser ben en dan vaak parallellen zie en gebruik.
Dit jaar eindigt de Tour De France gelijk met onze laatste oude duiven vlucht
en kan de balans opgemaakt worden. Ik fiets zelf eigenlijk nooit met reclame op
mijn borst en zeker niet van een bank of bedrijf wat ik niets vind, maar in
2010 zag ik het shirt van SKY, prachtig mooi shirt en ’n ploeg in opbouw, zelf
ging ik fietsen in Tibet ook wel het dak van de wereld genoemd en vond het
shirt wel toepasselijk. The SKY is the limit. SKY won de tour 2012 met
overmacht.
Wie was de beste over de 19 oude duiven vluchten, wie had de
beste ploeg, maakte de minste fouten en kon op alle disciplines goed meekomen
of op ’n discipline zijn slag slaan. In 2010 en 2011 is het mezelf gelukt, voor
2012 had ik de doelstelling het kampioenschap opnieuw binnen te halen. Mezelf
druk op leggen ’n target te hebben, dat werkt voor mij het beste. Gelijk vorig
jaar is het jonge duiven spel bij zaak en gebruik ik de natour om mijn
zomerjongen af te richten en om nog wat oude duiven uit te testen en te
resetten. Ik ben er heel eerlijk in, ik doe wel mee voor ’n mooie uitslag soms
tegen beter weten in. Argenton was echter de laatste serieuze vlucht.
Het oude duiven seizoen zit er op, alleen nog ’n beetje
freewheelen op de laatste jonge duivenvluchten en Natour.
E.J en ondergetekende zijn dik tevreden, we hebben opnieuw onze
doelstellingen verwezenlijkt. Ik ga alle
vrije tijd nu steken in de laatste fase van de training voor onze (samen met
mijn vrouw) fietstocht. Pakistan staat op het programma en we willen via de
Karakoram highway naar China, onderweg over ’n pass van ruim 4600 meter en dan
trek ik opnieuw mijn shirtje van SKY aan en zal dan ongetwijfeld even aan mijn
duiven denken.
Wat ze dit jaar presteerde
KAMPIOENSCHAPPEN
P.V. Heemskerk 2012 ( nieuwe vereniging met ruim 40 leden)
P.V. Heemskerk 2012 ( nieuwe vereniging met ruim 40 leden)
Vitesse
4e onaangewezen/ 4e aangewezen
Midfond 1e onaangewezen/ 3e aangewezen
Dagfond 1e onaangewezen/ 1e aangewezen
Midfond 1e onaangewezen/ 3e aangewezen
Dagfond 1e onaangewezen/ 1e aangewezen
3e Asduif Vitesse met
de ‘17
1e Asduif Midfond met de '26'
4e Asduif Midfond met de '17'
1e Asduif Dagfond met de '173'’
4e Asduif Dagfond met de ‘690’ maar ook de 9e-13e-18e-21e-27e=29e-30e-32e-41e-44e-50e
1e Asduif Midfond met de '26'
4e Asduif Midfond met de '17'
1e Asduif Dagfond met de '173'’
4e Asduif Dagfond met de ‘690’ maar ook de 9e-13e-18e-21e-27e=29e-30e-32e-41e-44e-50e
Rayon B Afdeling 6
Reacties
Een reactie posten