zondag 2 juni 2013

The Day After


The Day After,

Zondag 02 juni 15.00 uur
eindelijk het zonnetje op de hokken
 

Zo net terug van ’n fietstochtje van ’n paar uurtjes, prachtig weer vandaag, veel bootjes op het water gezien, tour tochten met motoren, boeren druk aan het werk op het land en ik kan het niet laten om dan toch ook in de lucht te turen en heel af en toe zag ik ’n koppeltje duiven tegen de wind in beuken. Trouwens dat moesten we zelf ook op de fiets! De dag begon vanmorgen al vroeg, eerst ’n laatkomer binnenhalen die tot het gaatje was gegaan, hokken krabben, jonge duiven los, weerberichtje maken om vervolgens de jonge duiven binnen te roepen en gelijk in de mand te zetten om ze bij het pontje van ‘Buitenhuis” los te laten. Bij Thuiskomst zat het grootste gedeelte al in het hok plus nog 2 laatkomers. Alle jonge duiven thuis en even later kwam broer Peter wat jongen uit de kwekers ophalen en vertelde dat hij nog 2 duivinnen kwijt was, 2 goede. Ik schreef het gisteren al, ik snap er af en toe geen bal van.

De duiven zijn op 1 zomerjong na allemaal thuis, er zijn erbij die mankeren niets maar ik heb er toch ook bij die diep zijn gegaan. Door de omstandigheden waren er die veel dorst hadden en de weg even kwijt waren, versuft. Gisteren vielen ook 3 vreemde duiven op het hok die met mijn duiven mee naar beneden doken. Dit zullen misschien niet de beste zijn hoewel het tussen mijn eerste duiven gebeurde, klap op het dak en wie weet zaten ze nog prijs. Ons Rayon kwam er niet aan te pas in de Afdeling, kan ook niet met deze wind. Opvallend was dat er toch duiven waren die minuten los vooruit konden vliegen, de eerste 2 in het Rayon waren nu niet echt getekende maar hierna wel weer opvallend veel getekende. Ik kijk er naar maar ga niet alles analyseren, heb al genoeg aan mijn eigen duiven.

7 doffers en 18 duivinnen heb ik op mijn lijstje gezet voor Orleans, maandag even ’n check bij Pedro en poetsen want ook het komend weekend wordt het opnieuw zwaar. Gelukkig hebben we de gehele week mooi weer en het zonnetje doet vaak wonderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mei....