Je kunt tegen of voor invliegduiven zijn maar wanneer de
NPO de beslissing neemt invliegduiven te verbieden en onze afdeling meent zich
anders te kunnen opstellen, dan leg je de vinger op de zere plek of te wel op
de ‘kwetsbaarheid’ van de NPO. Blije en boze gezichten maar de eenheid is
ver te zoeken. (De inkorfploeg en de
man die de E.C.S. inleest zullen met alles wat rood is geaccentueerd niet blij
zijn)
Trainingsduiven tijdens
het vliegseizoen.
Bestuur Afdeling stelt
voor, dat we ook in 2017 naast een reguliere wedvlucht ook een Trainingsvlucht
vanaf hetzelfde station vervliegen.
Bestuur Afdeling stelt
hier wel voorwaarden aan, om een goede controle te behouden op de in te korven
duiven.
En ook aan de
internationale transport afspraken/voorwaarden en regels te voldoen. De
voorwaarden zijn:
Alle Trainingsduiven
die geen chipring om hebben, moeten bij de eerste (1e) inkorving op een papieren inkorfstaat ingevuld worden, en voorzien
worden van een Gummiring.
Van deze lijst een hardcopy maken en digitaal opslaan voor de volgende
vlucht(en), en de inkorfstaat bij de computerlijsten in een enveloppe bewaren.
Duiven die op een van
de volgende vluchten niet mee gaat, worden op de
inkorfstaat doorgehaald.
Duiven met een
chipring kunnen gewoon over antenne, en als
invliegduiven( zo staat het in het programma maar zijn Trainingsduiven)
ingegeven worden, maar mogen ook met een gummiring ingekorfd worden, en
worden dan ook hetzelfde behandeld als de duiven met alleen een gummiring.
Deze ring hoeft men er
niet af te halen, maar de duif moet bij elke volgende inkorving voor een
Trainingsvlucht via de inkorfstaat (eenmalig in te
vullen) gecontroleerd en afgevinkt te worden.
Er mogen dus geen duiven zonder chip of gummiring de mand in.
De duiven moeten dus ook verplicht op de hok- en entlijsten vermeld
staan.
Reacties
Een reactie posten