zondag 4 juni 2017

THE DAY AFTER


The Day After

Zaterdag konden de duiven niet gelost worden dus werd het een extra dagje mand. Ik geloof niet dat daar ook maar iemand op zit te wachten maar daar moet je, je gewoon bij neerleggen. Goede beslissing van de l.c.  want de vooruitzichten voor de zondag waren een stuk beter.
Ik had bijna mijn volledige ploeg mee en zat dan ook zaterdag avond te peinzen over hoe zal dit aflopen. Gelukkig konden ze zondagmorgen vroeg los en waren de omstandigheden goed/prima.  Natuurlijk moesten ze op ‘beuken’ tegen een stevige (noord) westenwind maar je staat toch weer versteld over de snelheden die de duiven kunnen behalen. Mijn dagfond ploeg bestaat voornamelijk uit duivinnen en op 3 stuks na, waren die allemaal mee naar Roye.  Ze kwamen prima af en hebben van 3 nachtjes mand (ogenschijnlijk) weinig te lijden, ook pakte ik een paar doffers maar op de bekende uitzonderingen na verteren die 3 nachten mand (bij mij) een stuk slechter!
In Heemskerk vallen er 3 duiven zo rond 10.55 uur en dat zijn ‘vroege’ duiven, rond 11.00 uur beginnen er meer duiven door te komen en pak ik zelf ook op de verste afstand in Heemskerk een duif, de 4e tijdduif in Heemskerk. De duiven komen gestaag door maar zeker niet zo rap zoals we gewend zijn, er zitten toch wel wat gaatjes tussen maar wanneer je binnen 35 minuten de klep dicht kunt doen, moet je niet mopperen.  (Dit is trouwens bij iedereen het geval)
Wat wel opviel, de duiven zagen scheel van de dorst en niet alleen in onze afdeling.  Ook knap, 3 afdelingsvluchten, 3x  valt de snelste in Kring 3 en wat het bijzonder maakt 3 x in Zandvoort. (1x Spronk en 2x Paap & Paap die eerste in de Afdeling spelen met de zelfde duivin, wat een klasbak. Erwin vertelde mij, het is een non, ze speelt op mij.  Super!!! )
Om 10.55 kwam het eerste WhatsApp berichtje binnen en verwacht je dat er elk moment één kan vallen, toch moet ik wachten tot even voor 11.00 uur en zie in mijn ooghoeken een duif achter het hok aankomen, die is duidelijk te laat in de remmen gegaan maar ze valt pracht mooi op de klep. Het is de ‘365’ een zwart duivinnetje, die voor de 8e keer aantikt, haar volle zuster de ‘412’ was niet mee ze moest een eitje leggen maar is ook al 6 keer present geweest, waarvan 5 x op het eerste blad van de cc. Even later volgt de ‘747’ een geweldige doffer wat ze gemeen hebben? Ze hebben de zelfde moeder.  Het was voor veel duiven een mooie oefenvlucht voor onze 2e dagfondvlucht. We hebben één dagje minder voorbereiding  maar van ‘n vlucht van 340 km binnen vier en een half uur terug, zullen ze weinig te lijden hebben gehad.
De toptien van Heemskerk
opnieuw de overwinning op de Midfond nu met een 'halve' Dirk Ebbers.
1e Gerrit Twaalhoven, 2e -4e Gijs Kabalt 3e Nico van Duivenvoorde, 4e- 9e Jos Nijman, 6e Mart Knap, 7e Harrie Docter, 8e Gerit de Boer/Sanne, 10e Peter Nijman.
Gerrit Twaalhoven wint ook de 2e midfondvlucht en pakt er 9 van de 12. Andere uitblinker Nico van Duivenvoorde 5 van de 6.  
Zelf pak ik 2 duiven bij de eerste 10 in de club tegen 512 duiven, 4e en 9e plek  vervolgens 28-50-52-62-77 enz. CC. tegen 832 duiven 4-9-37-69-71-88 enz. Rayon tegen 1491 duiven 5-21-66 enz.
Broer Peter tegen 832 duiven 16-20-32-33-49-51-83 enz.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day after