#nieuwsvanachterdeduinen#
#nieuwsvanachterdeduinen#
Kritiek, boos,
onbegrip, teleurgesteld maar vooral COMMUNICATIE en wel met hoofdletters
geschreven, zijn de steek woorden van dit Blog en het gaat maar door….
Ik begin altijd even
met een terugblik over de vluchten/prestaties van het vorige weekend, ik ben er kort over “die
vond ik niet goed genoeg”. (wel alle
duiven weer thuis)
Ondertussen ben ik
wel helemaal klaar met die ‘gebrekkige’ communicatie op onze afdelingssite,
steeds meer mensen kijken daarom maar even op de site van Afdeling 5, het moet
toch niet gekker worden! Daarnaast die vervelende ‘misvattingen’ over het
gezamenlijke vervoer/concoursen. Ik heb altijd begrepen dat wanneer wij een
volle wagen hebben met nog de nodige manden ‘over’ deze “restmanden” vervoerd kunnen
worden door afdeling 5 (ongeveer 80 manden want in één wagen zitten speciale
rekken zodat onze manden passen )en wanneer wij
wellicht op de laatste DF vlucht zo weinig duiven hebben (80 boxen)dat
het goedkoper is de hele boel met ze mee te geven. Om die redenen zijn de vluchtprogramma’s
op elkaar afgestemd. Vorige week Issoudun/Laon complete onzin over gezamenlijke
vlucht, wat later ook wel bleek want we gingen in Laon voor de ‘meute’ uit.
Daarnaast kan ik mij levendig voorstellen dat de vervoerder en begeleiders er
geen snars van snappen waarom wij niet los konden, terwijl afdeling 1/2/3/4 wel
vroeg er uit gingen en later 7/8/9 volgden. Zondag in Issoudun lossen kon echt
niet dus verkassen maar om daar oeverloos over te ‘vergaderen’ (10.00/14.00 )
om daardoor pas tegen21.23 0 uur in Laon te arriveren, verdient niet de
schoonheidsprijs. Ik zal niet de enige zijn die zijn zakken vol heeft van 3x 3
nachten mand. Ondertussen zakt de hoeveelheid duiven die worden ingekorfd naar
een nieuw diepte punt, het failliet van de duivensport. *Komende week een sectorale MF vlucht?? Voor
wie? De afstand is afgestemd op de
kortste afstand waardoor het voor mij 420 km is, moet je nagaan wat dat voor
onze verste afstand is. De kans op een
goede klassering is er alleen met een stevige oplopende zuiden wind en dan
nog. Door die flauwe kul kunnen de
meeste niet bij hun eigen club inkorven en waar je wel kunt inkorven mag je
mandenlijsten invullen, onder welke steen leven we? Ik weet dat ik niets constructiefs hebt op
geschreven, alleen maar gal heb gespuugd, maar ik ben in goed gezelschap ook Martin van
Zon, Kees Bosua, Ad Schaerlaeckens en nog wel enkele schrijvers, hebben hun
buik vol van het losbeleid, dat gevoed wordt door het IWB. STOPPEN met die
flauwekul.
De duiven, die
ondertussen van de 21 dagen 9 nachten in de mand hebben gezeten heb ik
maandag eens grondig laten onderzoeken bij Hans en Stephan omdat ik de komende
7 vluchten nog wel wil presteren. De
zwaarte van de vluchten, de windrichting en al die nachten mand eisen wel hun
tol.
Meten is weten en het moge duidelijk zijn, ik weet wat ik
moet doen. Ik kom regelmatig bij de mannen en geef het liefst niets maar
wanneer ze niet helemaal ‘zuiver’ zitten moet je wel ingrijpen.
De jonge duiven waren
prima in orde dus die konden met de 2e africhting van de
afdeling mee. De 1e africhting van 70 km was bij mij prima verlopen,
nu voor de 2e africhting heb ik ze bij een andere kring aangeleverd.
Deze staan op een kor tere afstand maar omdat ik op de voorhand zit, zullen de
meeste doorvliegen, zo was de gedachte.
Over 14 dagen gaat de hele meute totaal los en dan kunnen ze beter alvast
een keer doorgevlogen hebben.
Ook nu werd er weer getreuzeld met lossen en ik spreek
alleen voor de duiven die in de Zilk
stonden, die had je gewoon tussen 8.00 en 9.00 uur kunnen lossen, zelfs nog
om 14.00 uur. Bel eens een duivenmelker op in Heemskerk, Castricum, Alkmaar en
Den Helder dan hoor je hoe de vlieglijn is! Nee je gaat dan terug rijden naar Beverwijk,
wat zal het zijn een kleine 20 km en dan kan het wel???? De mannen op de verste afstand hebben nog een
training gehad en wat bleek helemaal
niets aan de hand met het weer. Die van mij konden het lopend af, moest ook
wel met één tegen het draad. Het enige
positieve, ze hebben opnieuw een nachtje in de wagen gezeten.
Nu niet denken dat we
de ‘soap’ hebben gehad, we gaan vrolijk door…op onze site wordt geplaatst
dat wij donderdag sectoraal inkorven voor
Pontoise en wat lezen we (gelijktijdig) op de site van afdeling 5??????
Donderdag kan er worden ingekorfd voor de midfondvlucht vanuit
Melun. In eerste instantie zou dit een sectorvlucht zijn met een gezamenlijke
lossing met Afdeling 6 vanuit Melun. Ondanks de gemaakte afspraken in de
winter, heeft Afdeling 6 onlangs aangegeven niet naar Melun te willen. Hierdoor
komt de sectorvlucht te vervallen! Het wordt dus een reguliere midfondvlucht en
er gelden de normale ophaalroutes.
Mijn
vraag is dan, moeten wij dan wel naar Pontoise?
Moeten wij al die bescheiden en mandenlijsten in vullen? Gaan we nu alle clubs
weer ophalen en gaan we wel naar Pontoise,
Woensdag was de
verkoop van de oude duiven van Henk Beentjes.
Een prachtige ploeg oude duiven werd verkocht, niet de beste
tijd van het jaar om duiven te verkopen maar het kon niet anders. Hierdoor wel
de gelegenheid om voor een redelijk bedrag een goede duif te kopen. Zelf hadden
mijn broer en ik onze zin gezet op een drietal doffers en deze drie konden we
ook verwerven. Duiven die zelf super
hebben gepresteerd uit prestatie lijnen maar die zelf ook alweer kinderen op de
wereld hebben gezet die presteren. Wij
zijn er content mee.
Wist U dat onze kring een nieuwe site heeft? https://www.kring3-afdeling6.nl/
De
‘soap’ sector vlucht ging tot laat in de donderdagmiddag door, zelf de NPO werd ingeschakeld maar die bellen niet
terug. Om 14.00 weten we nog niet waar we
heen gaan….gelukkig weten de duiven het ook niet.
Ik kan wel iets over de
vooruitzichten schrijven maar dat heeft weinig zin, in Frankrijk westen wind
met misschien een beetje noord, in Belgie en Nederland zuidwest. De kans dat ze op zaterdag los gaan???? Ik neem geen enkel risico en korf heel
beperkt in, niet vanwege het weer maar door het beleid! Vrijdag gaan er een 30 jongen mee en we zien
wel…….
Reacties
Een reactie posten