donderdag 31 december 2020

Dromen van een mooier jaar..........

 



De klok tikt zijn laatste uren, minuten, seconden weg, ondertussen kunnen wij terugblikken op 2020.  Ik denk voor ’n ieder een bijzonder jaar door de pandemie. Daarnaast heeft iedereen zijn eigen gedachten, herinneringen, verdriet en vreugde aan dit jaar. Voor 2021 wens ik jullie het allerbeste en dat dromen maar mogen uitkomen.

Nog even terug naar de duifjes, de kweekduiven zitten op eitjes dus ben ik druk bezig met het nieuwe seizoen en hoop voor mijn broer en mijzelf een paar ‘knappe’ duifjes te kweken. Daarnaast gaan wij proberen een mooi seizoen te draaien, veel is nog in het ongewisse maar de intentie, plannen en dromen zijn er…………….. 🕊

Paar weken geleden verkocht een Zuid-Hollandse kampioen een prachtige ploeg jonge duiven (gem>€5000), deze week deed zijn plaatsgenoot het zelfde. Opnieuw zorgde ook deze ploeg jongen voor een geweldige opbrengst (gem >€7000). Ik moest echt even knipperen met mijn ogen😎, deze mannen vliegen ons op de vluchten het snot voor onze ogen, daar zitten ‘goeie’ en de prestaties worden met deze bedragen beloond.

Op duivennet http://www.duiven.net/verkoopfr/  staat een bonnenverkoop van de duivenclub uit Grootebroek en daar staan bonnen bij van echt goede liefhebbers en die ga ik niet allemaal opnoemen.  Ook staat er een duif, zomerjong, op van de Combinatie Udo/Duyn, ’n vaal doffertje. Wanneer dit doffertje van de mannen hierboven zou zijn, bracht het waarschijnlijk heel veel geld op…..poeh wat een duif en wat een afstamming!

Je scrolt door de bonnen en dan valt mijn oog op een bon en ik zie dat er veel Heemskerks bloed inzit. Een duif uit 2 duiven van Gerrit de Boer, die maar liefst 7 x de eerste wint in de club. Beste MF duif van de afdeling, 7e NPO Midfond 2020, 17e Nat. Beste Vitesse/Midfond duif WHZB.  Wat zou Gerrit de Boer trots geweest zijn!

Fijne jaarwisseling en een mooi 2021

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten