maandag 30 april 2012

The Day After


The Day After

Een schitterende Koninginnedag, prachtig weer en toen ik vanmorgen vroeg ( 7.00 uur)uit het raam keek zaten de 2 laatste duifjes op de klep.

Gisteravond laat belde broer Peter om even bij te kletsen, hij kwam uit de club en wist het nodige te melden. Ik had zelf al op de compuclub de uitslag gezien maar ik schrok wel toen ik hoorde dat er nog vrij veel duiven niet thuis waren. Hopelijk zitten ze vandaag ook op de klep, het is prachtig weer!

Ja, dan de vlucht zelf, een nachtje extra overstaan, het kon niet anders en zondag maar hopen dat die regenfronten verdwenen en ook nog op dat koudefront letten. Uiteindelijk konden ze los, helaas vloog er weer 1 deur , 1 minuut te vroeg open en dan gaat alles er achteraan. Er zal ongetwijfeld naar gekeken worden en dan bedoel ik uiteraard ‘repareren’. De duiven hadden ’n super vertrek, gelijk die van Afdeling  5. Martin van Zon, alom bekent had ik aan de telefoon 16.14,  toen daar de eerste vielen en dik 1900 meter halen. Ergens in de kop van Zuid-Holland hingen wat buitjes en daar moet toch ook wat storing geweest zijn. Wij, de lossingscommissie hadden verwacht dat ze daar wel ( de buitjes) doorheen zouden ‘knallen’, helaas heeft het geresulteerd in grotere verschillen dan gehoopt/verwacht. Afdeling 12 heeft hier ook mee te maken gehad ook daar zijn de verschillen Den Haag t.o.v. Lisse groot en met ’n zuiden wind klopt dat daar ook niet. Op de site van de Afdeling kon ik helaas niet vermelden , hoe de lossing verlopen was. Ik kon op de site plotseling geen berichten meer ‘plaatsen ‘. Hopelijk kunnen we dit probleempje ook snel oplossen.

Nog even de duiven, alles thuis.  In de club 800 duiven 23e (12 van de 25) Rayon 158e (14 van de 25) voor de statistieken 11 van de 15 duivinnen en 3 van de 10 doffers.

De duiven zien er goed uit, trainen vandaag goed (komt ook door het weer). Dinsdag  is het weer tijd om de duiven te laten checken bij Pedro mijn dierenarts.  We gaan de duiven klaarmaken voor onze 1e midfond vlucht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day After