zaterdag 7 maart 2015


TIP

Vorig jaar kwam ik in contact met ’n liefhebber en kregen we het over de ‘fles van Gust”, uiteraard over de ingrediënten en dat zijn hoofdzakelijk kruiden, uien en knoflook maar ook aluin en jodium. Vroeger waren ze echt niet op hun achterhoofd gevallen en wist men de kracht van natuurlijke en geneeskrachtige kruiden al op zijn waarde te schatten. Ik weet nog dat we vooral bezig waren de zin van aluin en jodium te onderzoeken en we uiteindelijk tot de conclusie kwamen dat deze producten essentieel zijn in het uiteindelijke eindproduct. Het product/brouwsel werd gemaakt en ik kreeg ’n paar flesjes toegestuurd en heb mijn duiven dit in het seizoen 2014 regelmatig voorgeschoteld en tot tevredenheid.

De aluin en jodium moesten bij de apotheek besteld worden en het was heb ik begrepen nog ’n hele klus om alle producten te vergaren. Heb je alle producten in huis moet je nog één obstakel, hindernis nemen en dat is…….het brouwsel koken en daar is menig vrouw niet blij mee want de walm komt je tegemoet.

Ik heb ’n adres/website gevonden waar je de ingrediënten in één keer kunt bestellen en je voor ‘n 20 euro ’n dikke 3 tot 4 liter kunt maken. Zet je dit af tegen ’n product als “Prange Suppe”, natuurlijk net iets anders maar die fles “van Gust” of hoe het ook mag heten is niet verkeerd .  Wel altijd goed schudden wat de aluin zakt naar de bodem.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten