The Day After
Allereerst iedereen bedankt voor de felicitaties ter
gelegenheid van mijn verjaardag.
De jonge duiven werden vroeg gelost, net voor het naderende
regenfront en de eerste duiven maakten een snelheid van ruim 1500 meter en dan wordt
het een wedstrijdje ‘wie krijgt ze het
snelst naar beneden’ en dat was bij mij deze keer niet anders. De eerste 50
% komen als een speer naar huis en daarna kun je in de bank zittend noordwaarts
kijken om de doorvliegers huiswaarts te zien keren.
In de club tegen 749 duiven begin ik met 23-32-55-57-59-60-67-70
enz. 18/46 Tegen 2024 duiven 64e
en 18/46 in de prijzen.
Dan begint het wachten op Pont St Max, zullen ze de 100
kilometer per uur halen, duiken ze in het regenfront? De eerste halen de snelheid
en ja ze duiken in het regenfront gezien de zeer onregelmatige aankomsten. Mijn
748 of te wel de Vierzon (winnares 1e
NPO Vierzon 2014) tikt als eerste aan, goed voor de 3e plek in de
club en de 6e plaats in het rayon tegen 1004 duiven. ( in de club
252 duiven 3-12-15-20-39-53-55-56-59 (9 van de 20)
In de club wordt de jonge duivenvlucht wederom gedomineerd
door onze Uitgeesters. Max van Delden pakt de eerste 2 plaatsen maar ook de
overwinning in het Rayon. Max van harte!
Hans Baltus pakt fraai 3 en 4, de volgende Uitgeester en jonge duiven
specialist is Gerrit Twaalfhoven 5-6-7, Henk Beentjes 8e Sjaak Weel 9e en Simon Durge pakt
de 10e plaats. Prima vlucht
met her en der een duifje weg.
Pont St Max wordt gewonnen door Ton Dam en ook Ton pakt de
overwinning in het Rayon. Ton gefeliciteerd. Gerard Twaalhoven 2-6, Jos Nijman
3e, Harrie Dokter 4e, Henk Beentjes 5-9 , Jan
Vogelzang 7e, Dirk Ebbers 8e, Max van Delden 10.
Komend weekend
Chateauroux en laten we hopen dat de duiven in een wagen zitten zonder
mankementen. Op de vlucht van Le Mans zaten mijn duiven in een auto, die in
Frankrijk onderweg van Bourges naar Le Mans, eerst nog even de lege watertank
moest vullen? Dit weekend zaten de duiven wederom in een wagen met een lege
watertank, in Pont St Max moest het een
en ander gerepareerd worden om vervolgens
bij een wateraansluiting van en voor de brandweer met jerrycans de tank weer
bij te vullen. Deze wagen kwam
donderdagavond de duiven ophalen met een chauffeur die zijn wagen, bij de ons
toch ruime parkeerplaats, niet voor de deur kon krijgen. Zet je hem toch lekker
overdwars op de parkeerplaats. Meneer
was ingehuurd en bleef vol chagrijn achter het stuur zitten en was niet
voornemens de helpende hand uit te steken. Zelf wierp ik een blik in de wagen
en die zag er perfect uit. Schone drinkgoten en netjes aangeveegd. Dat hebben we de afgelopen weken wel anders
meegemaakt!!!! Stront wagens met zwaar beschimmelende manden.
Trouwens de wagen die
vrijdag de jonge duiven kwam ophalen (ophaalwagen, we werden overgeladen bij A)
was wederom een zwijnenstal en was bezaaid met mais wat al aan het ontspruiten
was. Terug naar de wagen van Pont St
Max, onderweg bij het ophalen nog een ongelukje, een club vergeten op te halen in
Haarlem en ja dan vertrek je pas heel laat in de avond en dan geldt de wet van Murphy
dan loopt je watertank ook nog eens leeg!
Persoonlijk denk ik dat we niet helemaal goed zitten bij de nieuwe
vervoerder. De mensen die het moeten aansturen blijken geen kennis van zaken te hebben en doen alle weken desperate pogingen
de boel te ‘redden’
Ik maak mij ernstig
zorgen en weet wel zeker dat het de duiven geen goed heeft gedaan en dat is
zwak uitgedrukt maar wanneer dit straks bij de jonge duiven gebeurd met 25
graden en meer zijn de rapen pas echt gaar …………………………………………….
Geen opmerkingen:
Een reactie posten