zondag 5 juni 2011

1e Nateuil 2051 duiven 3e 11889 duiven

“26” wint 1e Nateuil Rayon 2051 duiven
Mijn ‘26’duivinnetje flikt het weer opnieuw ’n vroege prijs te pakken, 1 in de club, 1 in het rayon en ‘n 3e in de Afdeling tegen 11889 duiven. Verslagen door ’n super duifje uit Den Helder van Hendriks 60 km overvlucht met noord/oosten wind en dit is dus voor mij de terechte winnaar. Ook ’n duifje uit Bovenkerk moest ze voor voorlaten gaan, maar ik ben dik tevreden. Trouwens broer Peter pakt ze ook voortreffelijk samen staan we op Teletekst 3- 10-15 en die 10e en 15e plek zijn van Peter! De Nijmannen pakken ze dus goed en deze duiven komen allemaal uit het zelfde kweekhok!
De duiven waren vanmorgen 7.55 uur gelost en in de loop van de ochtend werd het steeds duidelijker dat het geen cadeautje werd. De wind wakkerde bij ons steeds meer aan en via allerlei berichtgeving hadden E.J en ik uitgerekend dat je om 14.00 uur moest kunnen draaien. ’n Sms berichtje vertelde dat Zandvoort gedraaid had voor 14.00 uur en het toeval wilde dat Erwin Paap en ik elkaar hiervoor ook aan de lijn hadden gehad, om 9 minuten over tweeën komt de ‘26’als ’n komeet aan en bij melding bleek het de 1e van de club te zijn en verslaat uiteindelijk Paap en Paap nipt in het Rayon, dus mijn 1e overwinning is binnen. De mannen Paap & Paap kregen ze trouwens ook voortreffelijk. Broer Peter pakt er 4 vlot achter elkaar, absoluut top!
In het Rayon draaien we beide rond de 50% prijs op deze loodzware vlucht, het had van mij persoonlijk wel iets minder zwaar mogen wezen. S ’avonds 28 van de 30 thuis. Morgen misschien meer nieuws …….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day After