woensdag 15 juni 2011

slechte vooruitzichten

Heel veel regen opkomst,
Ja, het is wikken en wegen want de vooruitzichten zijn slecht. Of het nu Frankrijk, België of Nederland is 80 tot 90% kans op regen. Nu weet ik ook wel als er even opklaringen zijn en het vertrek is goed en ze liggen op koers, ze wel thuiskomen maar er komen nog meer vluchten en ik wil ze wel in conditie houden. De dagfond doffers blijven thuis en ook zullen er de nodige duivinnen thuis mogen blijven. Voor de jonge duiven kijk ik vrijdag nog even aan, maar de kans is groot dat ik deze ook thuis zal houden. Als ik in ’t bestuur zou zitten, gooide ik volgende week de reserve vlucht erin voor de jongen en zou ik voor de oude duiven ’n korter station achter de hand houden. Ik mijmer en schrijf het op, misschien zit ik wel helemaal mis en zijn er genoeg die roepen “ vliegen met die hap”. Vriend Steef zegt altijd: Jos je bent verantwoordelijk voor je eigen duiven en zo is het. Ik heb ’n Blog om mijn gedachten te delen en te vertellen hoe ik mijn duifjes voorbereid. Ik wik en weeg en donderdagavond laat ik weten wat ik gedaan heb.
Ik heb dit bericht koud geplaatst en het volgende mailtje kwam binnen
verenigingen en leden,
Het bestuur heeft in overleg met Arie van Dam, onze lossingscoördinator, mede op advies van de weersdeskundigen en voorspellingen van Meteo Consult, besloten om de opleervlucht voor jonge duiven die gepland stond voor a.s. zaterdag 18 juni niet door te laten gaan.
We gebruiken nu de reservevlucht, inkorven maandag de 20e en los op dinsdag 21 juni.
De verwachtingen voor a.s. zaterdag zijn van dien aard dat het onverantwoord is om te lossen met jonge duiven.
Uiteindelijk is dit in het belang van de duiven, en ook om grote verliezen te voorkomen.
Met vriendelijke groeten,
Tiny van Santen, secretaris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day After