vrijdag 17 januari 2014

planning maken en programma


Planning maken en agenda trekken.

Nu we weten wanneer het  oude duiven seizoen begint en het jonge duivenseizoen start, heb ik voor mezelf alles op papier gezet. Wanneer worden de laatste jonge duiven afgezet, wanneer begint de 1e africhting, vanaf welke datum ga ik verduisteren en wanneer zal ik hiermee stoppen. In welke week zal ik voor het eerst de jonge duiven laten controleren, in welke week laat ik ze vaccineren. Wanneer begin ik zelf met het africhten en zo zijn er meer zaken. Dit zelfde heb ik met de oude duiven gedaan, wanneer begint de 1e dagfondvlucht, hoe gaan we ze voorbereiden, aan welke vluchten gaan we daadwerkelijk meedoen.

Ik heb keuzes gemaakt, op de 5 midfond en 6 dagfondvluchten moeten ze er staan, of het lukt? Het is in ieder geval mijn doelstelling. De jonge duivenvluchten wil ik ook dit jaar spelen en lijkt me een enorme uitdaging. Liefst 8 vluchten, waaronder 3 vluchten met 2 nachten mand en voor de liefhebbers nog ’n toetje in september namelijk Sens.(Etampes)

Oude duiven inkorven, gelijktijdig met de jonge duiven, zie ik me niet snel doen. Hooguit 26 juli want in dit weekend is geen oude duiven vlucht geprogrammeerd en het betreft het weekend  voor de laatste dagfondvlucht. De 2e tour oud/jong is handig voor de zomerjongen 3e/4e ronde maar die gaan naar mijn broer of ik moet ziekte en ellende gehad hebben met mijn ‘vroege ’jonge duiven,  deze kan ik dan alsnog in zetten. Ik maak duidelijk keuzes want 44 mogelijkheden om te concoursen lijkt me wat overdone ( enorme klus voor de verenigingsfunctionarissen) maar het programma is geweldig om mijn vluchten er uit te pikken! ( uiteraard is dit puur eigen belang)

Het voordeel van zo’n planning maken is dat je  fouten kunt minimaliseren en veel minder kunt vergeten en loopt het dan alsnog fout, heb je er wel alles aan gedaan. Los hiervan maakt ik mijn schema over het voer, supplementen, training en hoe en wanneer we daar mee aan de slag gaan, ik voel me net, sterker ik ben trainer/coach. Hopelijk gaat het zijn vruchten dit jaar afwerpen want vorig jaar liet ik te veel steken vallen en wellicht was de kwaliteit ook wel beneden peil, zaken waaraan gewerkt kan worden.

Op eigen hok is weinig nieuws te melden, de jongen groeien goed op en eerdaags zullen de duivinnen opnieuw gaan leggen. 2 koppels zijn herkoppeld en die zullen wel even tijd nodig hebben want ze zijn niet echt ‘graag’ naar elkaar.  De ‘17’doffer gaat definitief naar de kweek want ook de 2e broed is bevrucht en daar ben ik best blij mee.

Verder is er momenteel niet zo veel te melden, misschien dit nog ’n leuk wetenswaardigheidje.  Weet U hoeveel daadwerkelijk spelende liefhebbers er nog MAXIMAAL zijn, beter gezegd waren in 2013 in onze afdeling ? ……..861!

Rayon A 163, B 168, C 114, D 124, E 164, F 128    totaal 861 wilt U weten hoeveel per onderdeel?

Vitesse  122     123       81         94      128    100     totaal 648

Midf.      125    125       85         95      113      93      totaal 636

Dagf.      100    109        63        75        97      70      totaal 514

Jong        94      109       74         74      105     90      totaal 546

Natour     95        95       66        75        88      81     totaal 501

Overn.     27         37      19        32        38      35     totaal 188

Hoe het allemaal zo gekomen is, dat ligt achter ons! Met deze gegevens moeten we het momenteel  doen. Ik had tot nu toe altijd het idee dat de snelheidsmannen allemaal wel meededen met het jonge duiven spel. Niets  is minder waar, ruim 100 mannen haken af!!  De natour nog dramatischer……… Ook zijn er een paar rayons die al aardig in de gevarenzone komen en wat dacht U van de marathon mannen? Kampioen worden in een rayon van 19 man……. Gelukkig spelen die mannen voornamelijk voor de  afdelingsoverwinning, sector of nationaal toch………..

 

Lossingplaatsen

Langzamerhand verschijnen er op internet de eerste vluchtprogramma’s, uiteraard allemaal onder voorbehoud van nog te verstrekken vergunningen!

Meer/Essen-Nispen, Duffel/Dendermonde, Machelen (voorstad Brussel, oude Renault fabriek) Nijvel/oudenaarde, Quievrain/Menen/Pommeroeul, Chimay/Arras.  Zo hebben we Belgie gehad, nu Frankrijk…Midfond

Peronne, Nanteuil, Breteuil, Meaux, Morlincourt, Mantes la Jolie.  Dagfond mogelijkheden Sens, Chateaudun, Tours, Bourges, Blois, Salbris, Chateauroux, Argenton, Vierzon, Ruffec

De westelijk gelegen plaatsen in Belgie zullen wel niet tot de verbeelding spreken bij de meerderheid… dus blijven over Meer, Duffel, Machelen (afstand Strombeek) Nijvel, Pommeroeul, Chimay, vervolgens…….Peronne, Nanteuil, Breteuil, Meaux, Morlincourt (en het liefst de plaats waar je het beste kunt staan en dan maar gewoon 3 keer, want de afstanden lopen niet zoveel uiteen) daarna…………… plaatsen als Chateaudun, Blois, Bourges, Chateauroux, Argenton…..misschien nog samenwerking met de kuststrook en dan misschien ook andere plaatsen?

De problemen rond Parijs kunnen mooi omzeild worden en er zijn plaatsen genoeg om de afstanden indien nodig op te rekken. Er zijn ook plaatsen waar we last hebben van zigeuners en diefstallen maar ook met weinig ruimte wanneer er meerdere afdelingen staan (Tours).  In Belgie rond de afstand van Strombeek dat zal de uitdaging worden!

Hopelijk worden het lossingsplaatsen waar de wagens goed kunnen staan met ’n goede ondergrond, met faciliteiten voor de verzorgers, veilig en altijd beschikbaar, dan maken ’n paar kilometertjes meer of minder toch weinig uit. We wachten af…………

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Vliegprogramma 2014 (nog zonder losplaatsen)

Geel=africhting  rood=vitesse  lichtgroen=midfond  zwart=dagfond  blauw= marathon  lichtrood=1e tour jong/oud  groen= 2e tour jong/oud

Weeknr
dag inkorven
dag  los   
soortvlucht
vluchtcode
14
vr      4-4    
za   5-4 
training 60-155 km         
T14
15
vr    11-4    
za 12-4 
vitesse  80-175 km         
V15
16
vr    18-4    
za 19-4 
vitesse  125-220 km       
V16
17
vr    25-4    
za 26-4 
vitesse  125-220 km       
V17
18
vr      2-5    
za   3-5  
vitesse 150-245 km        
V18
19
vr      9-5    
za 10-5  
vitesse 
V19
20
do   15-5    
za 17-5
midfond 310-405 km    
M20
21
do   22-5    
za 24-5 
dagfond 520-615 km     
E21
21
vr    23-5    
za 24-5 
vitesse  150-245 km        
V21
22
do   29-5    
za 31-5 
midfond 320-415 km    
M22
23
di      3-6     
vr   6-6 
overnacht Agen               
A23
23
do     5-6     
Za   7-6 
dagfond 570-665 km       
E23
23
vr      6-6     
za   7-6 
vitesse 185-280 km         
V23
24
di    10-6     
vr 13-6 
overnacht St.Vincent      
A24
24
do   12-6    
za 14-6 
midfond  335-430 km     
M24
25
ma  16-6    
vr 20-6 
zlu Pau                                
Z91
25
di    17-6    
vr 20-6 
overnacht Cahors             
A25
25
do   19-6    
za 21-6 
dagfond  590-685 km      
E25
25
vr    20-6    
za 21-6 
training 33-128 km          
T25
26
ma  23-6    
vr 27-6 
zlu Agen Oud/Jaarl.                     
Z92/Z93
26
do   26-6    
za 28-6 
midfond  350-445 km     
M26
26
vr    27-6    
za 28-6 
training 33-128 km          
T26
27
zo    29-6     
vr    4-7 
zlu Barcelona                    
Z94
27
di       1-7     
vr    4-7 
overnacht Albi                  
A27
27
do      3-7     
Za   5-7 
dagfond Chateauroux (NAT)
E27
27
vr       4-7     
za   5-7 
training 60-155 km          
T27
28
ma     7-7    
vr 11-7 
zlu St. Vincent                  
Z95
28
di       8-7    
vr 11-7 
overnacht Cahors            
A28
28
do  10-7     
za 12-7 
midfond 400-495 km      
M28
28
vr   11-7     
za 12-7 
jong 1e tour/Oud 1e tour 80-175 km
J28/O28
29
ma 14-7     
vr 18-7 
zlu Marseille                      
Z96
29
do  17-7     
za 19-7 
dagfond 520-615 km       
E29
29
vr   18-7     
za 19-7 
jong 1e tour/Oud 1e tour 80-175 km
J29/O29
30
ma 21-7     
vr 25-7 
zlu Narbonne                     
Z97
30
di   22-7     
vr 25-7 
overnacht Cahors              
A30
30
vr   25-7     
za 26-7 
jong 1e tour/Oud 1e tour 125-220 km
J30/O30
31
ma 28-7     
vr   1-8 
zlu Perpignan                      
Z98
31
do  31-7     
za   2-8
dagfond 610-705 km          
E31
31
vr     1-8     
za   2-8 
jong 1e tour/Oud 1e tour  150-245 km
J31/O31
32
ma   4-8     
di   5-8 
training 2e tour 33-128 km
T32
32
vr     8-8     
za   9-8 
jong 1e tour/Oud 1e tour 185-280 km
J32/O32
33
ma 11-8     
di 12-8 
training 2e tour 60-155 km
T33
33
do  14-8     
za 16-8 
jong 1e tour/Oud 1e tour 280-375 km
J33/O33
33
vr   15-8     
za 16-8 
jong 2e tour/Oud 2e tour  80-175 km 
L33/N33
34
do  21-8     
za 23-8 
jong 1e tour/Oud 1e tour 320-415 km 
J34/O34
34
vr   22-8     
za 23-8 
jong 2e tour/Oud 2e tour 125-220 km 
L34/N34
35
do  28-8     
za 30-8 
jong 1e tour/Oud 1e tour 335-430 km 
J35/O35
35
vr   29-8     
za 30-8 
jong 2e tour/Oud 2e tour 150-245 km 
L35/N35
36
vr     5-9     
za    6-9 
jong 2e tour/Oud 2e tour 185-280 km 
L36/N36
37
do  11-9     
za 13-9 
Nationaal jong  Sens        
A37
37
vr   12-9     
za 13-9 
jong 2e tour/Oud 2e tour 185-280 km 
L37/N37


Voor U gelezen...............

Enige weken geleden overleed Jan Vosse, toch nog vrij onverwachts.
Jan vloog de afgelopen jaren fantastisch, deze onderstaande advertentie staat op marktplaats 

te koop
in verband met familie omstandigheden

diversen duiven  koppels van Jan Vosse uit Beverwijk
diverse prestaties behaald :
meerder malen kampioen geweest oa :
rayon B Noord Holland aangewezen 3 de kampioen midfond
2011 2 de generaal aangewezen
4 de Vitesse
7 de jonge duiven
6 de midfond
on aangewezen
4 de oude duiven
5 de generaal

club Ons Genoegen
2 de generaal 1ste aangewezen
1 ste Vitesse 1ste aangewezen
3 de midfond 2 de aangewezen
3 de dagfond 2 de aangewezen
3 de jonge duiven 1ste aangewezen
2 de natoer 2 de aangewezen
2012 JONGE DUIVENKAMPIOEN van NOORD HOLLAND !!
zie uitslagen rayon B
in de cub :
1ste generaal 2 de aangewezen
3 de Vitesse 3de aangewezen
1ste midfond 3de aangewezen
1ste dagfon 2de aangewezen
1ste jongeduiven 6de aangewzen
3de natoer 2de aangewezen
1ste ouden duiven 2de aangewezen
de duiven worden per koppel verkocht voor € 100.-
het zijn nog ongeveer 15 koppels

mag in 1 koop
voor vragen bel of mail

0610789027
jan.vosse@gmail.com
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Even tussendoor...