Planning maken en agenda trekken.
Nu we weten wanneer het oude duiven seizoen begint en het jonge
duivenseizoen start, heb ik voor mezelf alles op papier gezet. Wanneer worden
de laatste jonge duiven afgezet, wanneer begint de 1e africhting,
vanaf welke datum ga ik verduisteren en wanneer zal ik hiermee stoppen. In
welke week zal ik voor het eerst de jonge duiven laten controleren, in welke
week laat ik ze vaccineren. Wanneer begin ik zelf met het africhten en zo zijn
er meer zaken. Dit zelfde heb ik met de oude duiven gedaan, wanneer begint de 1e
dagfondvlucht, hoe gaan we ze voorbereiden, aan welke vluchten gaan we
daadwerkelijk meedoen.
Ik heb keuzes gemaakt, op de 5 midfond en 6 dagfondvluchten
moeten ze er staan, of het lukt? Het is in ieder geval mijn doelstelling. De
jonge duivenvluchten wil ik ook dit jaar spelen en lijkt me een enorme
uitdaging. Liefst 8 vluchten, waaronder 3 vluchten met 2 nachten mand en voor
de liefhebbers nog ’n toetje in september namelijk Sens.(Etampes)
Oude duiven inkorven, gelijktijdig met de jonge duiven, zie
ik me niet snel doen. Hooguit 26 juli want in dit weekend is geen oude duiven
vlucht geprogrammeerd en het betreft het weekend voor de laatste dagfondvlucht. De 2e
tour oud/jong is handig voor de zomerjongen 3e/4e ronde
maar die gaan naar mijn broer of ik moet ziekte en ellende gehad hebben met mijn
‘vroege ’jonge duiven, deze kan ik dan
alsnog in zetten. Ik maak duidelijk keuzes want 44 mogelijkheden om te
concoursen lijkt me wat overdone ( enorme klus voor de
verenigingsfunctionarissen) maar het programma is geweldig om mijn vluchten er
uit te pikken! ( uiteraard is dit puur eigen belang)
Het voordeel van zo’n planning maken is dat je fouten kunt minimaliseren en veel minder kunt
vergeten en loopt het dan alsnog fout, heb je er wel alles aan gedaan. Los
hiervan maakt ik mijn schema over het voer, supplementen, training en hoe en
wanneer we daar mee aan de slag gaan, ik voel me net, sterker ik ben
trainer/coach. Hopelijk gaat het zijn vruchten dit jaar afwerpen want vorig
jaar liet ik te veel steken vallen en wellicht was de kwaliteit ook wel beneden
peil, zaken waaraan gewerkt kan worden.
Op eigen hok is
weinig nieuws te melden, de jongen groeien goed op en eerdaags zullen de
duivinnen opnieuw gaan leggen. 2 koppels zijn herkoppeld en die zullen wel even
tijd nodig hebben want ze zijn niet echt ‘graag’ naar elkaar. De ‘17’doffer gaat definitief naar de kweek
want ook de 2e broed is bevrucht en daar ben ik best blij mee.
Verder is er momenteel niet zo veel te melden, misschien dit
nog ’n leuk wetenswaardigheidje. Weet U hoeveel daadwerkelijk spelende
liefhebbers er nog MAXIMAAL zijn, beter gezegd waren in 2013 in onze afdeling ?
……..861!
Rayon A 163, B
168, C 114, D 124, E 164, F 128 totaal
861 wilt U weten hoeveel per onderdeel?
Vitesse 122 123
81 94 128
100 totaal 648
Midf. 125
125 85 95
113 93 totaal 636
Dagf. 100 109
63 75 97
70 totaal 514
Jong 94 109
74 74 105
90 totaal 546
Natour 95 95
66 75 88
81 totaal 501
Overn. 27 37
19 32 38
35 totaal 188
Hoe het allemaal zo gekomen is, dat ligt achter ons! Met deze gegevens moeten we het
momenteel doen. Ik had tot nu toe
altijd het idee dat de snelheidsmannen allemaal wel meededen met het jonge
duiven spel. Niets is minder waar, ruim
100 mannen haken af!! De natour nog
dramatischer……… Ook zijn er een paar rayons die al aardig in de gevarenzone
komen en wat dacht U van de marathon mannen? Kampioen worden in een rayon van
19 man……. Gelukkig spelen die mannen voornamelijk voor de afdelingsoverwinning, sector of nationaal
toch………..
Lossingplaatsen
Langzamerhand
verschijnen er op internet de eerste vluchtprogramma’s, uiteraard allemaal
onder voorbehoud van nog te verstrekken vergunningen!
Meer/Essen-Nispen, Duffel/Dendermonde, Machelen (voorstad
Brussel, oude Renault fabriek) Nijvel/oudenaarde, Quievrain/Menen/Pommeroeul, Chimay/Arras. Zo hebben we Belgie gehad, nu Frankrijk…Midfond
Peronne, Nanteuil, Breteuil, Meaux, Morlincourt, Mantes la
Jolie. Dagfond mogelijkheden Sens,
Chateaudun, Tours, Bourges, Blois, Salbris, Chateauroux, Argenton, Vierzon,
Ruffec
De westelijk gelegen
plaatsen in Belgie zullen wel niet tot de verbeelding spreken bij de
meerderheid… dus blijven over Meer, Duffel, Machelen (afstand Strombeek)
Nijvel, Pommeroeul, Chimay, vervolgens…….Peronne, Nanteuil, Breteuil, Meaux,
Morlincourt (en het liefst de plaats waar je het beste kunt staan en dan maar gewoon
3 keer, want de afstanden lopen niet zoveel uiteen) daarna…………… plaatsen als Chateaudun,
Blois, Bourges, Chateauroux, Argenton…..misschien nog samenwerking met de
kuststrook en dan misschien ook andere plaatsen?
De problemen rond Parijs kunnen mooi omzeild worden en er
zijn plaatsen genoeg om de afstanden indien nodig op te rekken. Er zijn ook
plaatsen waar we last hebben van zigeuners en diefstallen maar ook met weinig
ruimte wanneer er meerdere afdelingen staan (Tours). In Belgie rond de afstand van Strombeek dat
zal de uitdaging worden!
Hopelijk worden het lossingsplaatsen waar de wagens goed
kunnen staan met ’n goede ondergrond, met faciliteiten voor de verzorgers,
veilig en altijd beschikbaar, dan maken ’n paar kilometertjes meer of minder
toch weinig uit. We wachten af…………
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Vliegprogramma 2014 (nog zonder
losplaatsen)
Geel=africhting
rood=vitesse
lichtgroen=midfond zwart=dagfond blauw= marathon lichtrood=1e tour jong/oud groen= 2e tour jong/oud
Weeknr
|
dag inkorven
|
dag
los
|
soortvlucht
|
vluchtcode
|
14
|
vr
4-4
|
za 5-4
|
training 60-155 km
|
T14
|
15
|
vr
11-4
|
za 12-4
|
vitesse 80-175 km
|
V15
|
16
|
vr
18-4
|
za 19-4
|
vitesse 125-220 km
|
V16
|
17
|
vr
25-4
|
za 26-4
|
vitesse 125-220 km
|
V17
|
18
|
vr
2-5
|
za 3-5
|
vitesse 150-245 km
|
V18
|
19
|
vr
9-5
|
za 10-5
|
vitesse
|
V19
|
20
|
do
15-5
|
za 17-5
|
midfond 310-405 km
|
M20
|
21
|
do
22-5
|
za 24-5
|
dagfond 520-615 km
|
E21
|
21
|
vr
23-5
|
za 24-5
|
vitesse 150-245 km
|
V21
|
22
|
do
29-5
|
za
31-5
|
midfond
320-415 km
|
M22
|
23
|
di
3-6
|
vr 6-6
|
overnacht
Agen
|
A23
|
23
|
do
5-6
|
Za
7-6
|
dagfond 570-665 km
|
E23
|
23
|
vr
6-6
|
za 7-6
|
vitesse 185-280 km
|
V23
|
24
|
di
10-6
|
vr
13-6
|
overnacht
St.Vincent
|
A24
|
24
|
do
12-6
|
za
14-6
|
midfond 335-430 km
|
M24
|
25
|
ma
16-6
|
vr
20-6
|
zlu
Pau
|
Z91
|
25
|
di
17-6
|
vr
20-6
|
overnacht
Cahors
|
A25
|
25
|
do
19-6
|
za 21-6
|
dagfond 590-685 km
|
E25
|
25
|
vr
20-6
|
za 21-6
|
training 33-128 km
|
T25
|
26
|
ma
23-6
|
vr
27-6
|
zlu
Agen Oud/Jaarl.
|
Z92/Z93
|
26
|
do
26-6
|
za
28-6
|
midfond 350-445 km
|
M26
|
26
|
vr
27-6
|
za 28-6
|
training 33-128 km
|
T26
|
27
|
zo
29-6
|
vr 4-7
|
zlu
Barcelona
|
Z94
|
27
|
di 1-7
|
vr 4-7
|
overnacht
Albi
|
A27
|
27
|
do
3-7
|
Za
5-7
|
dagfond Chateauroux (NAT)
|
E27
|
27
|
vr 4-7
|
za 5-7
|
training 60-155 km
|
T27
|
28
|
ma
7-7
|
vr
11-7
|
zlu
St. Vincent
|
Z95
|
28
|
di 8-7
|
vr
11-7
|
overnacht
Cahors
|
A28
|
28
|
do
10-7
|
za
12-7
|
midfond
400-495 km
|
M28
|
28
|
vr
11-7
|
za 12-7
|
jong 1e tour/Oud 1e
tour 80-175 km
|
J28/O28
|
29
|
ma 14-7
|
vr
18-7
|
zlu
Marseille
|
Z96
|
29
|
do
17-7
|
za 19-7
|
dagfond 520-615 km
|
E29
|
29
|
vr
18-7
|
za 19-7
|
jong
1e tour/Oud 1e tour 80-175 km
|
J29/O29
|
30
|
ma 21-7
|
vr
25-7
|
zlu
Narbonne
|
Z97
|
30
|
di
22-7
|
vr
25-7
|
overnacht
Cahors
|
A30
|
30
|
vr
25-7
|
za 26-7
|
jong
1e tour/Oud 1e tour 125-220 km
|
J30/O30
|
31
|
ma 28-7
|
vr 1-8
|
zlu
Perpignan
|
Z98
|
31
|
do
31-7
|
za
2-8
|
dagfond 610-705 km
|
E31
|
31
|
vr
1-8
|
za
2-8
|
jong
1e tour/Oud 1e tour
150-245 km
|
J31/O31
|
32
|
ma
4-8
|
di
5-8
|
training 2e
tour 33-128 km
|
T32
|
32
|
vr
8-8
|
za
9-8
|
jong
1e tour/Oud 1e tour 185-280 km
|
J32/O32
|
33
|
ma 11-8
|
di 12-8
|
training 2e
tour 60-155 km
|
T33
|
33
|
do
14-8
|
za 16-8
|
jong
1e tour/Oud 1e tour 280-375 km
|
J33/O33
|
33
|
vr
15-8
|
za 16-8
|
jong 2e
tour/Oud 2e tour 80-175
km
|
L33/N33
|
34
|
do
21-8
|
za 23-8
|
jong
1e tour/Oud 1e tour 320-415 km
|
J34/O34
|
34
|
vr
22-8
|
za 23-8
|
jong 2e
tour/Oud 2e tour 125-220 km
|
L34/N34
|
35
|
do
28-8
|
za 30-8
|
jong
1e tour/Oud 1e tour 335-430 km
|
J35/O35
|
35
|
vr
29-8
|
za 30-8
|
jong 2e
tour/Oud 2e tour 150-245 km
|
L35/N35
|
36
|
vr
5-9
|
za
6-9
|
jong 2e
tour/Oud 2e tour 185-280 km
|
L36/N36
|
37
|
do
11-9
|
za 13-9
|
Nationaal
jong Sens
|
A37
|
37
|
vr
12-9
|
za 13-9
|
jong 2e
tour/Oud 2e tour 185-280 km
|
L37/N37
|
Voor U gelezen...............
Enige weken geleden overleed Jan Vosse, toch nog vrij onverwachts.
Jan vloog de afgelopen jaren fantastisch, deze onderstaande advertentie staat op marktplaats
te koop
in verband met familie omstandigheden
diversen duiven koppels van Jan Vosse uit Beverwijk
diverse prestaties behaald :
meerder malen kampioen geweest oa :
rayon B Noord Holland aangewezen 3 de kampioen midfond
2011 2 de generaal aangewezen
4 de Vitesse
7 de jonge duiven
6 de midfond
on aangewezen
4 de oude duiven
5 de generaal
club Ons Genoegen
2 de generaal 1ste aangewezen
1 ste Vitesse 1ste aangewezen
3 de midfond 2 de aangewezen
3 de dagfond 2 de aangewezen
3 de jonge duiven 1ste aangewezen
2 de natoer 2 de aangewezen
2012 JONGE DUIVENKAMPIOEN van NOORD HOLLAND !!
zie uitslagen rayon B
in de cub :
1ste generaal 2 de aangewezen
3 de Vitesse 3de aangewezen
1ste midfond 3de aangewezen
1ste dagfon 2de aangewezen
1ste jongeduiven 6de aangewzen
3de natoer 2de aangewezen
1ste ouden duiven 2de aangewezen
de duiven worden per koppel verkocht voor € 100.-
het zijn nog ongeveer 15 koppels
mag in 1 koop
voor vragen bel of mail
0610789027
jan.vosse@gmail.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten