vrijdag 28 juli 2023

Lennik

Zaterdag staat voor mij alleen een jonge duivenvlucht (onze 3e) uit Lennik op het programma. De oude duiven zal ik zaterdag met de jonge duiven meegeven, ik wil ze aan de ‘gang’ houden omdat ik ze op Argenton wil spelen.

De aandacht ging dus voornamelijk uit naar de jonge duiven. De duiven zagen de zondag na het waterballet van zaterdag alweer prima uit. De regenbuien hebben voor veel liefhebbers (wie niet?) het concoursverloop een beetje om zeep geholpen, maar de verliezen zijn nihil bij deze omstandigheden. 

De oude duiven, uit Issoudun, zullen ook ongetwijfeld omtrekkende bewegingen gemaakt hebben door de regenbuien maar dat zal toch niet de hoofdreden geweest zijn, slechts 25 Noord-Hollandse duiven bij de eerste 200 in de sector met snelheden boven de 1500 meter. Genoeg om te verbeteren want het draait vast om kwaliteit. Nationaal 918e plek tegen 27601 duiven. Heeft mijn 208 duivinnetje er toch ruim 26000 achter zich gehouden. 😂 Over een week Argenton op deze vlucht mogen naast sector 2 (afdeling 5 & 6), ook alle andere afdelingen meedoen. 

Het is eigenlijk een verkapte 2e nationale DF-vlucht, nog één erbij en we hebben er 3. (Vind ik een mooi aantal) Nederland verdelen in 4 tot 6 zone’s, 3x een nationale vlucht (Issoudun) organiseren met daarnaast 3 DF-vluchten die enkel in Afdelingsverband worden gespeeld en je hebt een pracht programma met uitstraling! Die 4/6 zone’s is enkel een kwestie van lijnen trekken. Je kan nationaal,  Zonaal en in je Afdeling spelen. Vervoer kan je coördineren (alles gaat toch gelijk los), blijft over de zone’s maken, simpel indien eigen belangen niet meespelen.🤔

De vogelgriep heeft helaas ook weer de kop opgestoken. Je kan je afvragen wat is er in één jaar gerealiseerd om de duivensport vrij te stellen van de in onze ogen niet terechte sancties. Blijkbaar niet veel want er geldt weer een vervoersverbod, dus geen concoursen rond de uitbraak plek. Persoonlijk zou ik er wel klaar mee zijn en ligt burgerlijke  ongehoorzaamheid op de loer.🤫

De NPO kwam met uitleg over het hitteprotocol, dit naar aanleiding van veel vragen. (Bij 25 graden treedt al een gedeelte van het protocol in werking) 

Ik heb 70 jonge duiven uitgezocht, daarnaast 10 tot 15 oude duivinnen die naar Lennik gaan. Deze laatste gaan enkel mee om in het ritme te blijven, constateren doe ik ze niet! 

Het weer? Westzuidwest, tussen de buien door droog. Bewolkt en rond de 20/22 graden.  Ze zijn de laatste dagen gewend aan het weer😅. Het lijkt een herhaling van vorige week te worden🤔Vroeg of in de middag los? 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Morlincourt