zondag 13 augustus 2023

The Day After

 The Day After

Zelf hadden wij enkel duiven mee op Niergnies en laat ik beginnen met de LC te complimenteren. Op het juiste moment werden de duiven op beide vluchten gelost.

Het verliep niet in alle afdelingen voorspoedig, zeker de late lossingen niet! 

De nalijn vlucht ging ik samen met Steef bij broer Peter bekijken. Peter is een kunstenmaker met nest duiven en bij aankomst zagen we een broedmachine met jonkies van 1 tot 2 dagen, nu niet de meest ideale neststand. (Volgens Peter) Ondertussen waren we voorzien van koffie en zat ik op mijn smartphone te gluren en je moest op 13 zitten voor een vroege in de kring. Op ‘eind 13’ kwam de eerste aanknijpen, gevolgd door nummer 2,3,4,5,6,7 enz. Dat blijft dan vliegen en niet één rondje, maar met dat euvel heeft menig liefhebber te dealen. Uiteindelijk toch een mooie uitslag!

Aangekomen thuis schoven Dirk en Ed aan en kon het wachten op Niergnies beginnen. De gehele week had ik best ‘werk’ gehad om het oogjes probleem een beetje onder controle te krijgen. Bij veel liefhebbers een probleem! Ik had de nodige duifjes thuis gehouden, maar toch is het spannend, gaan ze het doen?

Je weet hoe laat je moet draaien en wanneer de eerste 2 zich aandienen en geklokt zijn, viel een last van mijn schouder. De eerste 30 duiven volgden elkaar goed op incluis de getekende! Daarna wordt het zeuren, maar het zijn niet allemaal goeie. 

Over de uitslag zijn we tevreden, hopelijk verdwijnt het oogjes probleem, het wordt warmer en de wind gaat draaien, dus ze moeten top zijn. (2 en 3 in de club tegen 600 dv. en 4 en 5 in de kring tegen ruim 900 dv.) 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day After