donderdag 10 juni 2021

Voorbeschouwing

 Voorbeschouwing

Zaterdag staat Pont st Max op het programma, voor mij nog geen 400 km en het ziet er naar uit dat het mooi duivenweer kan gaan worden.

Wanneer ik bovenstaande type is het maandagmiddag, een prachtige zonovergoten dag. In de loop van de ochtend heb ik de jonge duiven nog een lapje gegeven van een 10 km. Ik betwijfel of ze wat leren maar heb het mij zo voorgenomen en waarom zal ik veranderen?

In de loop van de middag mochten de oude duiven hun vleugels even strekken, niets moet, de klep blijft open en na een uurtje mogen ze binnenblijven. Ze krijgen nog een stevige voedingsbeurt om de eventuele te korten aan te vullen want de meeste zullen toch weer donderdag de mand in gaan. Het is wederom kort dag na 3 nachtenmand en ook a.s. zaterdag kan een pittige midfond vlucht worden. Rust roest maar wanneer een duif er echt niet aan toe is, blijft ze gewoon thuis.

Ik zag dat de vluchten in afdeling 11 en 10, slecht zijn verlopen en dat is nog zachtjes uitgedrukt. Ook bij hun was het pas de 2e DF vlucht en de meeste duiven moesten dus nog op de maandag arriveren. Daar zal vast bij een aantal hokken even een time-out komen en andere zullen de handdoek in de ring gooien.. Einde oude duivenseizoen. 

Dinsdag was weer zo’n prachtige dag maar andere zaken dan duiven aan mijn hoofd. Woensdag de jonge duiven opnieuw een lapje gegeven en eens kritisch naar de oude duiven gekeken maar vooralsnog wordt de gehele ploeg klaargestoomd.

Donderdag in de vroege ochtend de oude duiven nog laten trainen, toch nog een keertje kijken hoe ze ervoor staan. Hierna de jonge duiven laten trainen, vandaag even niet weggebracht. Rond de middag een gedeeltelijke zonsverduistering, zal dat invloed hebben? Geen idee maar ga de het gewoon niet proberen. Vrijdag is ook een mooie dagšŸ˜Ž

Zaterdag lijkt een mooie dag te worden met een noordwestelijk windje. Zal opnieuw een pittige vlucht worden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten