woensdag 15 februari 2017


Je kunt tegen of voor invliegduiven zijn maar wanneer de NPO de beslissing neemt invliegduiven te verbieden en onze afdeling meent zich anders te kunnen opstellen, dan leg je de vinger op de zere plek of te wel op de ‘kwetsbaarheid’ van de NPO.  Blije en boze gezichten maar de eenheid is ver te zoeken.  (De inkorfploeg en de man die de E.C.S. inleest zullen met alles wat rood is geaccentueerd niet blij zijn)

Trainingsduiven tijdens het vliegseizoen.
Bestuur Afdeling stelt voor, dat we ook in 2017 naast een reguliere wedvlucht ook een Trainingsvlucht vanaf hetzelfde station vervliegen.
Bestuur Afdeling stelt hier wel voorwaarden aan, om een goede controle te behouden op de in te korven duiven.
En ook aan de internationale transport afspraken/voorwaarden en regels te voldoen. De voorwaarden zijn:
Alle Trainingsduiven die geen chipring om hebben, moeten bij de eerste (1e) inkorving op een papieren inkorfstaat ingevuld worden, en voorzien worden van een Gummiring.
Van deze lijst een hardcopy maken en digitaal opslaan voor de volgende vlucht(en), en de inkorfstaat bij de computerlijsten in een enveloppe bewaren.
Duiven die op een van de volgende vluchten niet mee gaat, worden op de inkorfstaat doorgehaald.
Duiven met een chipring kunnen gewoon over antenne, en als invliegduiven( zo staat het in het programma maar zijn Trainingsduiven) ingegeven worden, maar mogen ook met een gummiring ingekorfd worden, en worden dan ook hetzelfde behandeld als de duiven met alleen een gummiring.
Deze ring hoeft men er niet af te halen, maar de duif moet bij elke volgende inkorving voor een Trainingsvlucht via de inkorfstaat (eenmalig in te vullen) gecontroleerd en afgevinkt te worden.
Er mogen dus geen duiven zonder chip of gummiring de mand in.
De duiven moeten dus ook verplicht op de hok- en entlijsten vermeld staan.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten