zondag 25 november 2018

#nieuwsvanachterdeduinen#


#nieuwsvanachterdeduinen#
Vanaf begin van de week werden we getrakteerd op een fris, oosten windje en dat temperde de driften, die de afgelopen weken de kop opstaken, weer richting het nulpunt bij de duiven.  Zelf sta ik met die oosten wind niet voor mijn ‘lol’ in het hok maar voor de duiven is het wel goed, laat ze maar weerstand opbouwen en laat dat fabriekje van binnen maar even extra ‘werken’.
Het was een week om de laatste puntjes op de i te zetten, betreffende de zaalverkoop want  wanneer je het organiseert moet het gewoon goed zijn. Met vereende krachten is het gelukt en hopelijk zien we vrijdagavond een hoop blijde gezichten en wordt het een mooie duivenavond. Het werd een prachtige avond met veel publiek en belangstelling, bij de kooitjes was het een drukte van jewelste. Onze verkoopleider bracht de 20 duiven met verve aan de man. Dank aan AZV, de mensen achter de bar en aan de liefhebbers die dit mogelijk hebben gemaakt.
Daarnaast stond er begin van de week nog een hokbezoek op het programma, altijd leuk om duiven van een ander te mogen zien en vasthouden.   Die “extra” duiven en die waren er genoeg, haal je er zo tussenuit en laten we eerlijk zijn daar draait het om. 
De agenda van de afdelingsvergadering ‘zag’ ik ook voorbij komen, incluis de nodige verenigingsvoorstellen.  Veel voorstellen waren al van een negatief advies voorzien door het bestuur en dat begrijp ik wel. Ik verwacht dat het landelijk vliegprogramma wordt ingevoerd, lijkt mij prachtig en scheelt je als bestuur veel vergadertijd en je hoeft het alleen nog maar op te tuigen met wat kampioenschappen.  Invlieg, hoeveelheid duiven en eerlijke duivensport zijn ook zaken die ze landelijk prima kunnen afspreken, we hebben daar commissies voor en iedereen kan en mag zijn input geven. Neem je niet de moeite om je in te schrijven voor de secties en je ‘input’ te geven, laat je een kans lopen.  Eindelijk een sportbond die het landelijk beleid uitstippelt.  Eenduidigheid in de duivensport juich ik van harte toe.
Verder afgelopen zaterdag nog een keuring in Edam gedaan, mooi clubgebouw en gezellige liefhebbers.  Edam is het mekka van de marathonmannen en ik schat dat de te beoordelen duiven ook voor 90% bij deze mannen vandaan kwam. Fijne, superzachte duiven, het zit daar wel goed in Edam.
Het was een druk duivenweekje, komende week gaan de lichten aan bij de kweekduiven en gaan we ons nog een keertje buigen over de (papieren) koppelingen en eind van de week naar de manifestatie. Fijne zondag................

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk