zaterdag 21 december 2019

Fijne kerstdagen............


#nieuwsvanachterdeduinen#


Deze week ook weer eens alle vliegduiven in handen genomen, de 17 ‘mannen’ zijn allemaal door de rui, de laatste pen is bijna ingegroeid, alle staartpennen zijn gewisseld wat rest is de keuze maken wie er nog moet verdwijnen. Of zal ik er één in een doos zetten? Zo’n doffer voor extra motivatie, ruimte genoeg maar……..

Van de 28 duivinnen is er  één naar het kweekhok verhuist, een enkeling staat toch nog op een paar oude pennen. Ik ga daar verder niets aan doen, in het verleden knipte ik die pennen af (op de helft) en na 14 dagen trok ik ze eruit. De duivinnen mogen sowieso allemaal blijven maar ben wel benieuwd wanneer die laatste pennen gaan vallen.

Het kweekhok is voor dit jaar op ‘oorlogssterkte’, diverse prestatie duiven (4 duivinnen en 1 doffer) zijn deze winter naar het kweekhok verhuist, voor een aantal aangeschafte nieuwkomers van een paar jaar geleden, is het komende jaar het jaar van de waarheid want eind seizoen 2020 gaan we onze beste vliegers ook weer verhuizen naar het kweekhok. Met 2 jaar wil ik op een enkele uitzonderingen na, alleen nog maar prestatie duiven op het kweekhok hebben zitten. Duiven die zelf hun sporen meer dan verdiend hebben………………

Deze week verscheen ook de uitslag van de “Gouden Duif” 2019. In de klasse (Dag) Fond eindigde ik op de 15e plaats. Afgelopen jaren diverse keren broer Peter vergezeld naar België maar deze keer mag hij met mij mee. 😅 De Gouden Duif bijeenkomst is een fantastische happening en ik vind het geweldig om daarbij aanwezig te mogen zijn.






De laatste weken van het oude jaar hoef je geen bestuurlijk nieuws te verwachten.  Begrijpelijk want met de feestdagen staan de hoofden naar leukere zaken en menigeen gebruikt de extra vrije dagen om gezellig met de familie door te brengen maar ook om zijn duiven te koppelen…en gelijk hebben ze!  * Maar nee, de NPO schreef op zeer korte termijn (3 dagen) toch nog even een bijeenkomst uit, zo moet ik lezen op de sites van diverse afdelingen.  Deze bijeenkomst van 21 december is ook weer gecanceld en nu komen ze op 6 januari bij elkaar om o.a. te praten over het vliegprogramma (zie link)
Heel bijzonder…krijgt ook weer een vervolg
Hopelijk gaan wij in januari met zijn allen doorpakken want ik zal toch niet de enige zijn die nieuwsgierig is naar het programma en begindata van de diverse disciplines.

https://gallery.mailchimp.com/cdc091021783866d425a7c32f/files/9c2ac6f0-f4c2-414a-bf71-ca1cbb04cdc1/Voorstel_Nationaal_Vliegprogramma_2020.pdf

Rijk gevulde tafel in Haarlem. In de avond ook nog een forum en een geweldige bonnen verkoop. Complimenten!! 

Zaterdag nog een keuring in Haarlem gedaan, altijd leuk om gelijk even te zien hoe de concurrentie er voorstaat……….. Naast mooie duiven, ook veel goede sportduiven in handen gekregen, dus wij kunnen in Heemskerk onze borst weer nat maken.


Afbeeldingsresultaat voor kerst 2019
                        Rest mij, iedereen fijne kerstdagen toe te wensen!
     Dagen van bezinning, een mooi gedicht van Deelder om over na te denken.

Jules Deelder


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk