woensdag 11 maart 2020

verslag afdelingsvergadering.

Verslag voorjaarsvergadering 6 maart 2020 afdeling 6.
De demissionaire voorzitter Huib Edelenbosch opent om 20.10 de vergadering door een ieder welkom te heten op deze extra vergadering. 93 % van de leden is op dat moment vertegenwoordigd , later komt ook vereniging 1246 nog binnen.
De voorzitter leest het verslag van het demissionair bestuur voor waar verder geen op en aanmerkingen op zijn.
Omdat pas op de dag van de vergadering het verslag van de kascontrolecommissie  verstuurd is door de secretaris, wordt Jack Spaansen verzocht dit voor te lezen. Nu komen er wel vragen uit de zaal. De demissionaire voorzitter legt uit hoe het met de telefoons zit. De vergoedingen worden aangepast , het dagelijkse bestuur en vluchtpenningmeester ontvangen €.750,=  per jaar. De secretaris (Jasper Haselager ) zegt toe om de ontvangen vergoedingen boven de bestuurs vergoedingen terug te storten. Hr Dick Eecen geeft aan dat de kosten voor een tuchtzaak ( €.2000,= ) dus danig hoog zijn dat hij daar van afgezien heeft, dit om de afdeling hier niet mee te belasten. Het gaat de Hr Eecen niet om het geld , maar om het principe !.
Volgens de voorzitter heeft de organisatie van de NH kampioenendag wel degelijk quitte gespeeld, Jack Spaansen (kascontrole lid) geeft aan dat dit is na de bijdrage van de kringen, wat uit de kas van de afdeling komt. Dit moet de voorzitter beamen.
Uiteindelijk gaat de vergadering schoorvoetend akkoord om het bestuur decharge te verlenen al was het alleen maar om het nieuwe bestuur met een schone lei te laten beginnen.
De begroting 2020 wordt na nog wat discussie over mand/duif prijzen goedgekeurd.
De notulen van 17-1-2020 worden goedgekeurd met de opmerking dat het inkorven in ander afdelingen alleen geld voor de overnacht.
Punt 5 van de agenda, verantwoording van het stemgedrag van de kiesman. Er wordt een brief van de Hr Hoekstra (de bewuste kiesman) voor gelezen waar in hij aangeeft alle functies in de afdeling neer te leggen , hiermee zijn de voorstellen van de verenigingen 1210, 1201, 1265, 1216. afgehandeld.
Een 7e  bestuurslid heeft zich gemeld in de persoon van Mevr. Joke Kaman. De bestuursverkiezing gebeurt schriftelijk en op verzoek van de vergadering anoniem. De telling gebeurt tijdens de pauze door 2 onafhankelijke dames uit de zaal.
Na de pauze geeft de demissionaire voorzitter aan dat niet iedereen unaniem verkozen is , maar dat er wel een meerderheid was voor iedereen waar mee het nieuwe bestuur een feit is. 
Hier na neemt de nieuwe voorzitter Hr Haselager het voorzitterschap over en behandeld de voorstellen van de verenigingen.
Voorstel 8.1 Zaanstreek-Noord 1264 - Wij zouden graag zien dat de geplande midfondvlucht in week 25 wordt geschrapt. Dan geen dubbele inkorving en van alle (oude duiven) disciplines 6 vluchten. We volgen het nationale vliegprogramma 2020. Deze week kunnen we op Vrijdag inkorven voor Peronne op zaterdag vervliegen en bij uitstel op Zondag. 
 Voorstel 8.2 De Luchtpost 1141 - Bij het moeten aanleveren van de boxen geen vergoeding meer per duif maar een kilometervergoeding van €0,30 per km. Blijft zoals het is 2,50 per box. 
Voorstel 8.3 De Telegraaf 1201 -P.V. de Telegraaf 1201 wil dat u voor alle vluchten, tellende voor alle competities de minimale afstanden in acht neemt. Dat betekent dat Roosendaal voor de onderkant van de Afdeling niet meer als losplaats voor klokvluchten gebruik kan worden, omdat deze op de kortste afstand maar 80 km is. In de keuze van de losplaatsen van afdeling 6 voor seizoen 2020 is hier zoveel als mogelijk rekening mee gehouden. De eerste  3 x Roosendaal jonge duiven tellen niet mee voor de NPO kampioenschappen , en we kunnen niet met allerlei andere (commerciële) kampioenschappen rekening houden. 
- P.V. de Telegraaf stelt voor het clusteren met inkorven op bepaalde disciplines in te voeren, zeker met vluchten waar een beperkte deelname is, zoals bv. vanaf de 3e Midfond vlucht en de 2e of 3e Dagfond vlucht. Voordeel hiervan is een besparing op de vrachtprijs (minder ophaal plaatsen) en tijdwinst met het ophalen van de duiven
waardoor men eerder naar de losplaats kan vertrekken. Dit niet meer vrijblijvend te doen, maar opgelegd door de Afdeling c.q. vervoer.  Voorlopig blijft het ophaal schema zoals het is. 
Voorstel 8.4 PV Heemskerk - De kringkampioenen weer huldigen in een van de lokalen van de verenigingen van de kring zoals tot en met 2018. Hier komt men later op terug , maar het bestuur is voorstander gezien het succes van 2019 om het op de NH kampioenendag te doen. Vraag is natuurlijk , nu de huidige commissie heeft aangegeven te stoppen , wie gaat het organiseren.
- De africhtingsvluchten jonge duiven te vervliegen als officiële wedvluchten. Wij zijn er van overtuigd dat er dan meer duiven worden ingekorfd. Het gaat om de vluchten op 04-07-2020   11-07-2020 en 18-07-2020 . Aangenomen , staat in het vliegprogramma.
-Het super Vitesse kampioenschap te vervliegen met de 6 vluchten Vitesse oude duiven plus de eerste 6 vluchten van de jonge duiven te beginnen op 04-07-2020 en zonder natour. Mag er eventueel voor aftrek vluchten worden gekozen dan van elke categorie 5 vluchten. Het voorstel van het bestuur is aangenomen, dus het super Vitesse wordt vervlogen oud-jong-natour. 
Voorstel 8.5 Gouden Wieken 1329 - Alle Vitesse-Midfond- Jong- en Natourvluchten ophalen bij alle verenigingen. Als het aantal manden onder de 4 stuks ligt dan toch 4 stuks of 100 duiven in rekening                                    brengen. Bestuur is het hiermee eens. Indien vanwege deelname en tijd op midfondvluchten verderop in het seizoen blijkt dat het niet/nauwelijks haalbaar is of dat de kosten voor de baten uitgaan, wordt de route op midfond aangepast.
- Bij het samenvoegen van de manden naar een minimale aantal wagens de kringen 1 en 3 zoveel mogelijk bij elkaar houden , minimaal voorkomen dat één kring over diverse wagens verdeeld worden, Als er dan toch kringen gesplist worden dit dan om de week eerlijk verdelen over alle kringen. Bestuur is het hiermee eens en is als zodanig besproken met de nieuwe vervoerder. Er moet wel gerealiseerd worden dat het een leidraad is en geen doel an sich. 
- Gezien de minimale deelname aan de sectorale vluchten en de oneerlijke vlieggebieden geen sectorale vluchten op te nemen in het vliegprogramma. Bij het nationale vliegprogramma is het aantal sectorale vluchten al terug gebracht.
-Het jonge duivenkampioenschap laten gaan over de eerste 6 jonge duivenvluchten voor de Vitesse dat zijn dus de vrijdag inkorvingen , en het midfond jong kampioenschap over 5 vluchten dus de donderdag inkorvingen. Geen generaal kampioenschappen op te nemen. Zie bestuursvoorstellen kampioenschappen .
Dan komen de bestuursvoorstellen aan de beurt:  De uitkomsten hiervan zijn eigenlijk  dat de punten uit CC komen waar dat kan , en dat de Noord Zuid lijn niet langs de grens van de kringen loopt maar net als in 2019. Onderstaande is besloten :
  Vluchten volgens nationaal vliegprogramma 2020. 
10 Vitesse kampioenen. 6 vluchten (V15 t/m V18,V21,V23,.) Punten uit de cc uitslag. 
10 Midfond kampioenen. 7vluchten (M19,M20,M22,M24,M25,M26,M28)Punten ui kring uitslag.
10 dagfond kampioenen 6 vluchten (E21,E23,E25,E27,E29,E31)punten uit Noord Zuid (conform 2019)
5 overnacht kampioenen 5 vluchten (A24,A25,A27,A28,A31)punten uit afdelings uitslag
10 jonge duiven kampioenen 11 vluchten (J27 t/m J37 opgesplitst in kort (1 nacht mand), en lang (2 nachten mand) en totaal (kort + lang) kort: punten uit CC lang : punten uit kring
5 natour kampioenen 5 vluchten (N33 t/m N37) Punten uit CC10 
Super Vitesse kampioenenen 17 vluchten (V15 t/m v18, V21, V23, J27 t/m J32 N33 t/m 37) punten uit CC
3 duifkampioenen alle disciplines
5 hokprestatie kampioenen alle disciplines, m.u.v overnacht daar zijn er 3 
Onaangewezen kampioenschap NPO 1:10 Verfijnd.
Aangewezenkampioenschap ongewijzigd t.o.v 2019. De punten van de eerste 2 geklokte duiven van de bovenste drie duiven van de inkorfstaat tellen, de punten worden bij elkaar opgeteld en gedeeld door 2, dit zijn de uiteindelijke aangewezen punten.
Prijsverhouding voor alle vluchten 1:4
Hokkampioenschap conform 2019.
Dagfond programma.
1e vlucht Fontenay sur Eure
2e vlucht Blois
3e vlucht Chateroux (sector)
4e vlucht Issoudun (Nationaal)
5e vlucht Argenton (sector)
6e vlucht Blois
Dagfond uitstel/ verkassen
Maximaal terug naar aangenomen minimale afstand 1e dagfond vlucht van +/- 520 km , geen midfond afstand .Maximaal overstaan naar maandag.
Uitslagen: Vitesse: CC (bij minimaal 30 deelnemers) en kring. Midfond: CC(bij minimaal 30 deelnemers) kring , Noord/Zuid, afdeling. Dagfond: kring,noord/zuid, afdeling, sector. Marathon: afdeling.
Duifkampioenschappen: Vitesse: uit CC uitslagen. Midfond uit Kringuitslagen. Dagfond : uit Noord/Zuid uitslagen.
Generaal aangewezen: V+M+E+J+N
Generaal onaangewezen: V+M+E+J+N
Keizer generaal : generaal aangewezen + onaangewezen.
Agenda/voorstellen ledenraad NPO 14-3-2020, Men steunt de motie om  de voorzitter (Maurice van der Kruk ) weg te stemmen.
Rondvraag : Waarom staat het vervoer niet op de agenda, en waarom is hier niets over gezegd?? Hoofdaannemer voor het vervoer is afdeling 5 Zuid-Holland.  De coördinatie van het vervoer is in handen van Hr Ruud van der Dungen. Ophalen geschied met 1 bakwagen van afdeling 5 en de vervoerders van Stralen en Schoorl-Veld. Er wordt vervoerd met  containers van onze eigen afdeling. Alles komt bijeen in Aalsmeer waar eventueel bij en overgeladen wordt. Er gaat gewerkt worden met Labels en restmanden.(welke eventueel bijgevuld worden)
Manden worden gerouleerd, wat inhoud dat je niet altijd je eigen manden terug krijgt. Hier ontstaat een discussie in de vergadering , de meerkosten om een ieder zijn eigen manden terug te bezorgen bedragen €.20.000,= uiteindelijk gaat de vergadering (mede onder tijdsdruk) schoorvoetend akkoord. 
Er wordt gevraagd om zo spoedig mogelijk de besluiten lijst op de site te zetten , de voorzitter beloofd dit te verzorgen. De demissionaire voorzitter sluit de vergadering om +/- 23.10 uur door het nieuwe bestuur succes te wensen komende jaren en wenst iedereen wel thuis.
Verslag: Jack Spaansen 
                               

 

               

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day after