zaterdag 4 juli 2020

Fontenaye


Fontenaye en Quiévrain

Op Fontenaye heb ik 29 duiven ingekorfd en voor Quiévrain heb ik op het laatste moment gepast omdat ik het vermoeden kreeg dat ze weleens niet op zaterdag gelost zouden kunnen worden.
In Heemskerk 372 duiven voor de DF, 877 in kring 3, afdeling 6246 duiven.  Voor de Vitesse 353 duiven en 944 in de kring.

Zaterdag werd code rood afgegeven en werden er geen duiven gelost.  De duivenconcoursen in België verliepen prima dus moet het ‘probleem’ in Nederland liggen.  Ik kreeg omdat het concours niet doorging de gelegenheid enkele van mijn jonge duiven op te halen die van een africhtingsvlucht van vrijdag achter waren gebleven. Ze zaten in Zuid-Holland en ik moet zeggen dat het triest weer was, continue regen en slecht zicht. Tot mijn stomme verbazing hoorde ik dat de duiven ingekorfd in Hank en gelost in Melun, prima naar huis waren gekomen. Ik begrijp niet waarom mijn duiven vrijdag niet naar huis en ook zaterdag niet nakwamen. Ik vind het ‘knap’ dat de duiven uit Melun, ondanks het in mijn ogen slechte weer in Zuid en Noord-Holland goed naar huis kwamen.  Dat de duiven in Fontenaye zaterdag niet gelost zijn, begrijp ik, zou het ook niet gedurfd hebben.
Wat gaat het worden…zondag of maandag….?
Het is een bijzonder weekend met vragen en raadsels.

Update zondag 12.45 uur
De duiven in Fontenaye zijn om 10.40 gelost en kenden een goed vertrek, gezien de wind kan het weleens een formule 1 race worden😅

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mei....