maandag 21 augustus 2023

Jan Kaman, Pipa, de Nicolaas.


https://www.pipa.be/nl/articles/jan-en-joke-kaman-wormerveer-nl-hebben-met-nico-een-nieuwe-klepper-onder-de-pannen-34083

In 2021 kwam Jan Kaman de '67’ brengen. Ik mocht kiezen uit de 68 of 67 en koos voor mijn leeftijd, met in het achterhoofd het memorabele verhaal over Gerrit de Boer, die op zijn 75e levensjaar een duifje van Peter Beentjes kreeg de’ 75’ (verjaardag cadeautje) In Heemskerk weten we wat dat duifje gepresteerd heeft!

Joke gaf het duifje op een koude avond bij de voordeur af, hij heet Joshua en Jan heeft gezegd ga er mee spelen. Jullie spreken elkaar nog wel en dat laatste wordt regelmatig gedaan.

Inmiddels zitten ‘Triple J’ (zwaar ingeteeld naar de Joke) en Double Josje op mijn hok.

De volgende morgen zette ik Joshua in het hok, wat een bouw, wat een plaat van een duif en besloot toch niet met de duif te gaan spelen.

In 2022 verhuisde Joshua naar mijn Team genoot Dirk Klaassen om op een prachtige Verkerk duivin (lijn superman) gezet te worden. Joshua kon niet ‘aarden’ met als resultaat geen jong om mee te spelen. Pas einde zomer 1 jong, die bij Dirk bleef. Joshua nam ik mee terug en kweekte in het najaar nog 3 jonge duiven uit. Wat heimwee al niet kan doen. Deze 3 duiven zijn gereserveerd voor de kweek in 2024. (uit Joshua x Triple J)

Terug naar dat ene jong die bij Dirk bleef, deze werd gezet op een rechtstreekse Verkerk doffer (lijn Eyecatcher) en de jongen de ‘15 en 16’ verhuisden naar het vlieghok. Ik ben er blij mee en hoop dat ze zich verder ontwikkelen. Inmiddels 2e en 3e asduif JONG KORT. 

Joke en Jan bedankt en hoop straks te beschikken over een goed bloedlijntješŸ˜





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day After