zondag 11 april 2021

Gps-ringen

 Dit weekend geen duivenvluchten, ook al waren de omstandigheden in NH niet echt beroerd. Het was fris en winderig maar de meeste tijd brak het zonnetje door. De hele vluchtlijn moet acceptabel zijn dus ik heb geen moeite met de totale afgelasting.

Ik laat de duiven (nog) 1x daags trainen en dit gebeurt (nog) niet op vaste tijden maar op de momenten dat de omstandigheden goed zijn. De doffers trainen voor mijn gevoel best redelijk dus vandaag zondag één van de doffers een gps-ring omgedaan om te kijken wat ze in zo’n uurtje uitspoken

 Ik liet de duif 2 minuutjes te vroeg los en je ziet dat het signaal bij klein Dorregeest wordt opgepakt. Vanuit het hok draaide de ploeg 2 rondjes en was vertrokken voor een klein kwartiertje. Waarheen? Waar vlogen ze? Ze vlogen dus richting Uitgeest- Akersloot – Boekel -linksaf door de Boekelermeer- richting Heiloo – Limmen-door de polder weer naar Heemskerk.

Vervolgens vliegen ze nog 45 minuten boven Heemskerk. Met een uurtje haal ik ze binnen. Topsnelheid 2364 mtr.  Tophoogte 61 mtr.

In het filmpje maak ik het inzichtelijk. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten