vrijdag 22 april 2022

DUFFEL

 DUFFEL

Over de 1e wedvlucht uit Roosendaal ben ik tevreden, doel was ze vlot achter elkaar te krijgen en dat lukte. Met de gezondheid en basisconditie zit het vooralsnog wel goed. Mede door de wind lag Heemskerk deze vlucht (zeker in Afdelingsverband) niet ongunstig, dat geeft altijd een vertekend beeld, maar dat zal vaak genoeg ook anders zijn. Op de Vitesse worden de punten uit de kring gehaald dus lengte, breedte, windje op de staart of kop, oost of West het zal in de kring van minder invloed zijn dan in Afdelingsverband. Gelukkig is de ene week de ander niet.😝

Neemt niet weg dat wij de enige afdeling in Nederland waren die speelde voor de punten. Het Nationale programma begint toch echt pas aanstaand weekend! Ik heb geen aspiraties voor nationale kampioenschappen maar blijf het bijzonder vinden.

Dinsdag verscheen de definitieve uitslag op de compuclub en wij hadden al gehoord dat Fred Spronk een paar vroege duiven gedraaid zou hebben maar die verschenen pas dinsdag op de compuclub en wel in de definitieve uitslag. Fantastische uitslag, buiten kijf, met ook de 3 eerst getekende voorop, super! Gelukkig bleef mijn clubgenoot Simon wel eerste. Het zal je gebeuren dat je na een paar dagen niet de winnaar blijkt te zijn. 😭

Het werd uiteindelijk voor mij een prima uitslag, gevolgd door 2 prachtig zonnige Paasdagen dus kon mijn geluk niet op….. Fietsen🚲 en lopen🚶‍♂️ 😎


Dinsdag een belletje gepleegd met Benzing om wat informatie te vragen, hoe het e.e.a. in te stellen. Het werd wel een heel kort telefoongesprek. De mail met instructie was er snel en is hopelijk wel afdoende, zaterdag maar eens kijken…

Komend weekend staat Duffel op het programma, gelukkig weer een stukje verder. Ik kan weer poetsen!

Het bleef de gehele week best aangenaam en daar heb ik en mijn duiven geen probleem mee.



De jonge duiven ga ik wat achter hun ‘vodden’ aan zitten. Het grazen in de tuin ga ik aan banden leggen, gelijktijdig het voer wat lichter en meer aangepast maken, maar ook de LTW gaat in de drinkbakken. Vliegen moeten ze😊.

Bij de kweekduiven zijn de aanwezige jongen naar broer Peter verhuisd. Mooi opgegroeide ploeg is afgezet. De kwekers zitten inmiddels weer op eieren, kijken of ik wat bijzonders kan kweken voor de kopers van de geschonken bonnetjes. Het wordt ook tijd om eens wat koppels om te zetten en hier nog de nodige jongen uit te kweken voor de toekomst. Eerst nog wat denkwerk verrichten!



Mooie foto van de Gouden Duif prijsuitreiking. Op de 3e plaats Arie Tromp uit Egmond, die het mirakels goed doet met de nazaten uit Heemskerk. Ook vorige week 4 duiven bij de eerste 21 tegen 14000 duiven en de eerste 2 komen wederom uit het superkoppel.

Ik schreef al eerder dat het zonnig en aangenaam was en het lijkt erop dat de wind ook in het weekend uit de oosthoek blijft waaien en stevig! Weinig kans op regen. Kan wel eens een pittig vluchtje worden…

Bij mij gaat de hele ploeg weer mee…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Quievrain