dinsdag 4 juni 2019

BRANDBRIEF en antwoord

Deze brief kreeg ik vanmorgen uit Amsterdam en plaats ik met toestemming. 
 
Geachte bestuurders, deze week is het kwart voor 12 inzake het vervolg van het Dagfond seizoen 2019. Deze week staat namelijk de gezamenlijke pilot met afd.7 Bourges op het programma. Het weer ziet er momenteel niet naar uit dat de duiven gestuurd zullen worden richting onze afdeling 6 maar volledig naar het oosten van Nederland. Dit kan desastreuze gevolgen krijgen mbt verliezen. Met name onder de jaarlingen zullen er velen meegaan met de duiven van afd.7 en terecht komen aan de verkeerde kant van Nederland. Al zouden deze duiven terugkomen uit de verkeerde richting dan moeten ze tegen wind in na 600-700
Km al gevlogen te hebben thuis zien te komen. 
We hebben tevens vernomen dat vervoeren met Afd.7 tot de mogelijkheden behoort maar hiermee wordt een apart besluit om wel/niet lossen met slecht weer op de vlieglijn van Afd.6 ons ontnomen. Het is soms al moeilijk om goed te kunnen anticiperen op het weer in  1 afdeling, laat staan 2 x zo breed. Bottom line: pilot ok maar niet ten koste van duiven. Samen vervoeren en mogelijk positief financieel vluchtresultaat ook ok maar indien dit tot mogelijk gevolg heeft dat de rest van het Dagfond seizoen een 75% lege wagen moet rijden is dit financieel geen goed besluit. Dit tezamen met het mogelijke duivenleed wat er gaat komen zijn er ons in ziens geen goede overwegingen om een pilot te houden. Ons advies luidt dan ook: Heroverweeg de beslissing om de pilot te houden en/of samen te vervoeren om een goed verloop in eigen hand te houden.


Het antwoord, woensdagavond.

Beste iedereen,

De vlucht Bourges zal NIET gezamenlijk gelost worden met Afdeling 7. De afdeling zal met 2 wagens vertrekken richting Bourges. Mocht het nodig zijn om te verkassen ivm de weersomstandigheden dan wordt u hier middels de site over geïnformeerd.
Verdere informatie volgt later deze avond.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK