zondag 27 februari 2022

zondag 27 februari

Na de ‘mislukte’ vakantie eind december, waar we na 2 dagen alweer huiswaarts moesten keren, hebben wij de afgelopen week toch nog een 6-tal dagen doorgebracht op een wonderschoon, zonnige locatie. Broer Peter heeft de duiven gesoigneerd, toch heerlijk zo’n back up, dan ga je met een gerust hart weg. Nu ben je in het Covid-19 tijdperk (ook al loopt dat ogenschijnlijk af) niet zomaar weg, formulieren invullen, testen bijvoegen en dat blijft spannend wanneer de familie meegaat. Ben inmiddels weer terug en heb de verzorging opgepakt. De jonge duiven moesten hoognodig weer los maar ook de vliegploeg moet de spiertjes weer losmaken. De verduistering is bij oud en jong ingegaan en vanaf nu zit alles in een vast stramien. Wat ik nog onder de aandacht wil brengen is de Heemskerkse Duiven Markt op 27 maart! Het kan en mag weer dus kom gezellig bijpraten en wie weet kan je op een leuk duifje bieden. Je kan ook je duiven laten vaccineren door duiven kliniek van der Sluis. Noteer de datum….. misschien voor een schappelijk prijsje een duifje op de kop tikken, die je nog op de vluchten mee kan geven! De kruitdampen van de duiven en bonnen verkopen zijn zo goed als opgetrokken, nog een paar klappers, schrijven de sites🤔. Vanaf nu bij mij de focus op de duiven….. Op de valreep kwam de goedkeuring van het Unikonsysteem om op afstand af te slaan. Ik juich het toe, zou een keer tijd worden, het is lang genoeg ‘tegengehouden’ of moet ik schrijven vertraagd. Natuurlijk zijn er weer genoeg tegenstanders, maar bedenk je hoeft niets. Verder volgde ik het wereldnieuws deze week op afstand. Zijn we net de pandemie en beetje te boven, is het bij één Rus, met grootheidswaanzin, in zijn bovenkamer ingeslagen en dan druk ik mij nog voorzichtig uit. Wij hebben onze mondvol over grensoverschrijdend gedrag, Poetin staat (voorlopig) met stip op één, maar je kan erop wachten dat China, met Xi (ook zo’n alleenheerser) nu zijn kans schoon ziet en ook zijn ‘afvallige gebieden’ gaat annexeren. Op een duivenblog de wereldproblemen aankaarten, is niet mijn gewoonte maar wat nu gebeurd overschrijdt veel regels en grenzen, die de laatste decennia met veel zorg en onderhandelingen tot stand zijn gekomen. Poetin, Xi, Orban, Duarte, Erdogan en dat zijn er nog maar 5 van de 10-tallen dictators, waar de wereld (wij) mee moeten omgaan. Continue op eieren lopen en concessies doen om een escalatie te voorkomen en dan toch gebeurt het. In en in triest en die ‘mafketel’ heeft niets geleerd van de geschiedenis. Fijne zondag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mei....