zaterdag 10 december 2022

December..


De Sint is vertrokken, Het Nederlands voetbalteam is tot de kwartfinale gekomen, inmiddels een paar TT-keuringen gedaan en de kweekduiven zitten al een weekje bij elkaar. Dat was de week in een notendop. 😊

In december moet je geen schokkend duivennieuws verwachten of het moeten kweek perikelen zijn. 

Voor mij was het belangrijkste de nieuwgevormde kweekkoppels goed ‘bakvast’ te krijgen. De mest onder de vloerroosters weer eens te verwijderen en alle duiven in de hand te nemen. Gewoon even een check om gewicht en de pennen stand te beoordelen.  Ik heb de tip van Gerard ter harte genomen om 1x per week blokjes winterpeen door het voer te mengen en de duiven niet eerder weer te voeren voordat ALLES is opgegeten. 

Ik ben vooralsnog tevreden over het verloop/voortgang in het kweekhok, binnenkort zullen naar verwachting de eerste eieren gelegd worden. *De leg is inmiddels al begonnen! 

De laatste tijd volg ik de O.L. Races en met name Pattaya. Ondertussen verzamel ik wat gegevens want het voornemen is om ook mee te gaan doen. Niet in Thailand maar in Portugal. Wij blijven (vooralsnog) in Europa, want het zal ook een leerproces worden, om wat: M/V, wie: snelle of DF type en op welke leeftijd: piepers of 2 maanden oud te sturen. Zijn ze eenmaal op de plek van bestemming kan je niets meer doen. Het is een leuke winteractiviteiten om het nodige uit te pluizen!

De 1e keuring dit jaar was in Wormerveer, afgelopen week de 2e en 3e. Zowaar 2 keuringen in één week. In Sassenheim waren de duiven in de vroege vrijdagmorgen ingebracht en kon ik om 10.00 uur beginnen. Zaterdagmorgen was de keuring in Warmenhuizen. Het gaat op de tentoonstellingen om mooie duiven maar de echte showhomers kom je niet tegen. In het land zijn nog genoeg tentoonstellingen waar deze duiven tegen elkaar kunnen strijden dus ik mis ze niet bij de clubs 🤗. Tot nu toe fijne, leuke club keuringen gedaan. Natuurlijk zitten daar ook mooie duiven tussen maar ik kan vooral genieten van de duifjes die extra verzorgd zijn en waar de klasse vanaf druipt. Ik weet het, ik beweeg mij op glad ijs, maar blijf ook liefhebber😏. Het mooiste is, dat er weer club activiteiten zijn en waarschijnlijk in de avonden, het na bespreken en bediscussiëren van de behaalde resultaten. 

In Warmenhuizen trof ik een jongeman die net jaartje geleden met de duivensport was begonnen met geen enkele voorgeschiedenis met duiven. Ik vroeg of hij het leuk zou vinden om mee te lopen en dat was niet aan dovemans oren gericht. Hopelijk gaat hij steun vinden bij een paar topliefhebbers, want nieuwe aanwas moet je koesteren! 

Mijn Blog van vorige week heb ik grotendeels herschreven, want Google translate had de tekst ‘verminkt’. Gelukkig werd ik op dit euvel geattendeerd. Waarvoor dank! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day after