zaterdag 18 maart 2023

ZATERDAG 18 MAART

 

De afgelopen dagen de duiven op ‘scherp’ gezet. Het verduisteren en trainen op vaste tijd is aangevangen en dat trainen wordt beetje bij beetje opgevoerd want komende week krijgen ze de eerste oefenvluchtjes.  (Wanneer de omstandigheden het toelaten)  De jaarlingen moeten het spelletje wel onder de knie krijgen en hopelijk werpt het extra werk straks zijn vruchten af. Het team staat al een tijdje op scherp, nu de duiven. Ook een bezoekje aan de dierenarts staat ingepland!

De winterjongen gooien hun dek en het vliegen stelt nog weinig voor, wat doen ze dan wel? Slenteren of te wel de tuin omspitten en het bad opzoeken zijn hun favoriete bezigheden. De afgelopen jaren liet ik ze de hele ochtend los, maar dit jaar beperk ik het tot ruim 2 uurtjes. Het 2e hok moet namelijk ook nog los en zolang de ‘tussendeur’ niet opengaat geeft dat extra werk. Daarnaast is het de goden verzoeken wanneer de hele dag duiven op en rond het hok slenteren.

Bij Dirk nog wat jonge duiven opgehaald en gelijk met Steef nog wat kwekers door onze handen laten glijden. De Koopman duiven (late van 2022) ontwikkelen zich prima en sommige zijn vroegrijp dus daar kunnen we ook al jongen van uittesten. Ook nog een paar duifjes die eerdaags naar elders ‘vertrekken’ bekeken en die zien er prima uit. Van mij zelf vertrokken 2 blauwtjes naar Sanne (jeugdlid van de club), die kan ze mooi uittesten op de vluchten.

Ik las het bericht dat Arie van Dam is overleden. Arie kennen wij als de lossingsman! Voor de afdeling, voor de NPO, als coördinator en nog veel andere functies. Zelf heb ik Arie leren kennen in de jaren dat ik in de lossingscommissie zat. Arie had kennis van zaken, vaak vastbesloten en was in het bezit van een schat aan ervaring. Ik wens de familie veel sterkte met het verlies.

Zaterdag was de laatste dag om de hok en entlijst in te leveren. Ook mijn Benzing M3 uit de ‘opslag’ gehaald en aangesloten, zodat ik die komende week kan gebruiken.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day After