zaterdag 5 november 2011

verbouwing begonnen van P.V. Heemskerk.



Zaterdag 05-11-2011. We zijn begonnen met de sloop in het clubhuis, inmiddels is het oude kantoor leeg gehaald en een nieuwe draagbalk geplaatst en kan de muur er binnenkort uit, zodat we 1 grote ruimte krijgen voor het inkorven, verder is het huidige magazijn annex keukentje nu compleet leeg. De ruimte wordt opgesplitst in 'n nieuw kantoortje en 'n ruimte waarin 'n nieuw keukentje wordt geplaatst. Maandag gaan we vol goede moed verder en hopelijk komend weekend toch wat meer handjes. 


Deze week maar eens de besluiten van de afdeling vergadering op me in laten werken. We kennen nu het programma, de datums en de opbouw, dus kan ik alvast een grove planning maken wanneer ik de duiven ga koppelen. Misschien nog wel belangrijker is de datum van de africhtingen, waarom? Ik heb voor 2012 een mooie ploeg jaarlingen, ze zijn allemaal op geleerd en bevlogen maar om nou te zeggen dat ze veel ervaring hebben, neen. Deze jaarlingen zullen de eerste africhtingen dus echt mee moeten en zelf zal ik ze ook voor die tijd weg moeten brengen. Ze gaan gelukkig op de africhtingen eerst nog gelijk los met de duiven van rayon A, alvorens ze op de eerste wedvlucht gelijk een totaal lossing voor de kiezen krijgen! Ander bijkomend voordeel is dat je misschien al een paar jaarlingen hebt ontdekt die van voren kunnen vliegen en dat is met het nieuwe berekening systeem (bovenste 25 van de lijst tellen voor de punten voor het kampioenschap) dan mooi meegenomen.
Vorige week schreef ik over de Eijerkamp duifjes en ze brachten daadwerkelijk een hoop geld op, deze week staan er 10 duiven van Rens van de Zijde op. Vooral de duiven uit de lijn van de ‘late lange vos ’ x UNO duivin excelleren door hun superieure ogen. Ja, ik heb een zwak gekregen voor duiven met zulke ogen en van vriend Steef Duijn heb ik deze lijn op mijn hokken zitten.  Kinderen en klein kinderen uit zijn ‘goed’ rooitje of te wel de ‘15’duivin, wat deze duivin op de wereld heeft gezet, onvoorstelbaar! Het ‘goed ‘rooitje’ was een dochter uit de late lange vos x de UNO duivin (deze UNO lijn komen we ook tegen bij het ‘autokoppel’ van C. Bosua )en is moeder en grootmoeder van alle topduiven bij Steef. Ook Lex Udo is zeer succesvol met deze lijn van Steef en zelf heb ik mijn gehele hok er mee opgebouwd (broer Peter vliegt ook met de zelfde duiven), aangevuld met  wat super duiven van Martin van Zon. Maar vooral de ogen van de duiven van Steef blijven een klasse apart. Voor de duidelijkheid, ze moeten natuurlijk ook wel prijsvliegen en aan de kop spelen en dat doen ze ook!
De oude duiven zijn nu ook door de grootste rui heen, het dek en staart zit er weer op en aan en de meeste moeten alleen nog een paar slagpennen, dus afgelopen week zijn ze weer lekker los geweest en dat doet de duiven zichtbaar goed maar ook in de hand voelen ze  toch beter aan als ze regelmatig hun rondjes kunnen draaien. Door het mooie, zachte weer hebben ze snel genoeg aan hun  dagelijkse rantsoen aan voer. Voor de natuur, flora en dieren zou het niet verkeerd wezen als het nu toch wel eens wat kouder gaat worden.  De natuur raakt gewoon opnieuw in de war, op de weilanden achter mijn woning barst het nog van de kievieten  en andere trekvogels en het wordt nu toch wel eens tijd dat ze vertrekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten