donderdag 24 november 2011


Zo, ben er even tussenuit geweest, vandaar afgelopen week geen nieuws’ op mijn Blog.

Vorige week zondag nog wel snel even naar de N-H Kampioenendag geweest. We hadden ’n uitnodiging voor het ontbijt, maar je kan beter van een brunch spreken en deze was keurig verzorgd, complimenten. De cheque voor het goede doel ging deze keer naar de ‘vogelopvang’, zij waren blij en de duivenmelkers zitten wat meewarig te kijken en luisteren naar het bedankwoordje van de vertegenwoordiger van het vogelcentrum. Ik zou zeggen stoppen met die flauwekul, laten we het geld stoppen in de duivensport!  Hierna naar het forum en eerlijk gezegd, er valt helemaal niets van te leren maar ik spreek natuurlijk voor mezelf. Er zaten echt wel bekende namen en kampioenen in het forum maar hadden ze echt wat te vertellen? Het is een utopie te denken en te verwachten dat er veel gerichte vragen uit de zaal komen dus ben je afhankelijk van de forumleider. De beste man deed ongetwijfeld zijn best maar ik vond het niets.

Na het forum moest ik snel weg want ik moest het vliegtuig halen dus van de prijsuitreiking kan ik niets vertellen. Dit weekend hebben we de Nationale Manifestatie en maar eens kijken of ik zondag een gaatje kan vinden. Later meer……..

De komende tijd houden vele verenigingen hun jaarlijkse tentoonstellingen. Deze week Uitgeest en half december Heemskerk en Egmond. Naast de T.T organiseren ze vaak op de vrijdag ‘n avond met een ‘spreker’, keurder, voeding of ogendeskundige en uiteraard de traditionele bonnenverkoop een mooie gelegenheid om dus wel wat op te steken en of voor een redelijke prijs een bonnetje te kopen.  Ik zou zeggen doen!

Na thuiskomst ook gelijk een kijkje genomen in het clubhuis en ik kan jullie verklappen, het wordt prachtig. Later meer met wat foto’s……

De duiven zijn goed verzorgd en zien er prima uit. Tijdens mijn afwezigheid is het wel heel vochtig en mistig geweest en dat zie je dan wel terug in de rennen. Na 2 emmers stront eruit gehaald te hebben en de nodige handen korrels en zand in de hokken gestrooid te hebben rook het weer fris en kon het bad de rennen in. Het is toch geweldig te zien, hoe ze daar induiken en elkaar verdringen en eind van de middag glommen ze weer tegen me op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten