zaterdag 23 februari 2013

motivatie, doelstelling en wat speurwerk


Motivatie, doelstelling…..

Ik schrok toch even vorige week van de column van Martin van Zon. De motivatie was weg, het plezier in de duiven is er niet (meer) want Martin vecht gelijk Don Quixote tegen de windmolens. Ik ken het gevoel, jaren geleden vocht ik voor het per Rayon loslaten van de duiven tot de Franse grens.  Ik ben van mening, voer het gevecht op de vitesse vluchten met en tegen je eigen Rayon leden en niet met de wind(ANDERE RAYONS) en leer ze de juiste koers te vliegen, het is tenslotte ’n spelletje om de kerktoren. Ik kwam van ’n koude kermis thuis en heb er ’n punt achter gezet. Het begon het plezier in de sport te ontnemen en dat was het me niet waard, ik hoop oprecht dat Martin ook weer de motivatie kan opbrengen en het plezier terug krijgt want de hele winter is iedereen ( in ieder geval heel veel mensen), het met hem eens( tijdens lezingen en forums) maar als het puntje bij het paaltje komt laten ze de oren weer hangen en waaien met alle winden mee.



Ik heb plezier in het duiven houden, ben wederom gemotiveerd om er alles uit te halen maar wat is alles? We hebben zoveel kampioenschappen en na drie jaar achtereen het ‘totaal kampioen oud’ gewonnen te hebben maar nog nooit die ene eerste plek op die overige disciplines. De dagfond vind ik het mooiste en daar kweek ik mijn duiven voor en toch lukt het net niet en dat geeft me de motivatie want net niet kan ik slecht tegen. Het moge duidelijk zijn, de nadruk komt op de dagfond te liggen maar ook om te proberen echt ‘kop ’te spelen. Ik zal niet de enige zijn want alleen in Heemskerk en Uitgeest weet ik al 10 mannen op te noemen met de zelfde doelstelling en dat is ‘alle machtig prachtig’! Hoe we en met ‘we’ bedoel ik mijn maat E.J. het gaan proberen te verwezenlijken……..? De foutjes van vorig jaar niet proberen te maken en veel spelen en uitproberen. Mijn doelstelling staat nu op papier en alleen dat al werkt motiverend. Oh ja ik heb ’n rode doffer met nogal wat ‘fond bloed’ en eerlijk gezegd hij zit er nog omdat mijn maat E.J. er ‘gek ’van is en hem op de overnacht wil spelen. E.J vindt St Vincent prachtig maar ik geloof meer in ’n ochtend lossing vlucht. We komen er wel uit en gaan gewoon ons zitvlees ’n keertje uittesten.

Ook gaan we dit jaar proberen de jonge duiven wat langer door te spelen. De duiven moeten wel ’n faire kans krijgen en goed in de pluimen zitten maar dan moet ik wel misschien weer verduisteren en daar heb ik ’n verschrikkelijke hekel aan. Dat ‘probleempje’ moeten we dus nog wel even oplossen maar de intentie is er om ook de laatste vluchten mee te doen.

Ook de bezoekcijfers van de site van de Afdeling zijn nadat de lossingsberichten er op vermeld worden, zeer hoopgevend en motiverend. Drukste maand was juli 2012 met 2940 unieke bezoekers, die gemiddeld die maand 7x de site bezochten (20559 bezoeken) tijdens deze bezoeken klikten ze gemiddeld 28x aan, wat resulteerde in 568.765 hits in de maand juli. ( vergelijk met de maand januari 2012, 1111 unieke bezoekers, 2907 bezoeken en 47.500 hits) Van deze cijfers word ik blij en blijkt dat actuele lossingsberichten in ’n behoefte voorzien. Afgelopen woensdagavond was de site plotseling weer in de lucht, het vluchtprogramma voor 2013 staat er ook op! http://www.duivensport-nh.nl/site/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=80

Voor de Vitesse vluchten is de opbouw Meer, Duffel, Grimbergen, Nijvel/Ronguires (ligt vlak naast Nijvel) Niets mis mee hopelijk lopen we in Duffel niet tegen allerlei markten aan, Grimbergen vliegveld is prachtig met nog ’n uitwijkmogelijkheid binnen Grimbergen en Nijvel/Ronguires is ook prima, voor de midfond en dagfond zijn het alom bekende plaatsen. Ziet er prima uit en Afdeling 5 staat niet gelijktijdig op de lossingsplaatsen en dat scheelt ’n hoop drukte en geeft rust. Ik zou zeggen let goed op de datums en we hebben maar 1 africhting voor de oude duiven. Weet U dat de africhtingen in zijn totaliteit (oud/jong/natour) slechts ’n bezettingsgraad  in de trailer hebben van 50%!  Een schip van bijleg, natuurlijk is iedereen vrij om mee te doen, trouwens bij de jonge duiven is het helemaal  in en in triest. De meeste zullen wel weer geweldige excuses hebben, print die datums nu eens in je hoofd en zorg dat je duiven in orde zijn en korf in op die africhtingen, wedden dat het ’n stuk beter gaat.   

 

Deze week wat speur en spitwerk verricht, naar aanleiding van ’n mailtje. Wat dit mailtje te weeg brengt kunt U nu lezen ….’n opmerkelijk product

Deze week kreeg ik ’n mailtje binnen van Appie Dudink, U ook? Pigeon-booster werd uit de doeken gedaan. Al vorig jaar was dit product mij bekend en sprak ik Martin van Zon, die er tevreden over was (is).

Ik ben altijd opzoek naar natuurproducten en krijg ik ze aangeboden wil ik het naadje van de kous weten en laten we eerlijk zijn bijna alles is op te zoeken. Niet dat je alles moet geloven wel zelf kritisch blijven nadenken. Zo ook dit product, de bijsluiter is summier maar er wordt wel ’n fabrikant genoemd en dan begint mijn zoektocht……

 

Pigeon-Booster wordt als ’n natuurlijk product in de markt gezet maar wat is het? De fabrikant DUKA Ltd. ( de enige op internet te vinden) maakt ’n (chemisch) product wat een enorm ontsmettende werking heeft en geeft in het drinkwater. In de pluimvee wordt het al jaren gegeven. Mocht er ’n colli of salmonella bacteriën in het water zitten, gaan ze dood en drink je van dit water dan gaan in de darmen de bacteriën ook dood enz. Wat is nu de werkzame stof, buiten de bijgeleverde producten met wat supplementen? Is dit dus misschien chlorine dioxine (dit product is in tablet en poedervorm verkrijgbaar en wordt gebruikt om drinkwater te ontsmetten). Zo ja? Een slachtkip gaat nog geen jaar mee en legkip misschien 2 jaar, een duif hopelijk wat langer. Wat is de invloed op langere termijn, ik zou het niet weten. Elke dag ’n glaasje wortelsap, tarwegras sap of knoflooksap/allicine neem ik liever in dan ’n glaasje chlorine dioxide is mijn eerste reactie. Ik begeef me op glad ijs want ik weet verder weinig van dit product en zit het er wel in, dus heb ik de heren aangeschreven met de vraag uit de doeken te doen met wat voor product we te maken hebben (qua samenstelling) en wat zijn de resultaten/nevenwerkingen op langere termijn. Toch geen moeilijke vraag en in deze tijd mag je toch vragen naar de ingrediënten sterker het is verplicht het te vermelden. Het antwoord liet niet lang op zich wachten en is ………Ons produckt is gemaakt op basis van eterische olien dus geen dioxide ( tekst gekopieerd en geplakt uit mail) Ik neem aan dat ze bedoelen <product van etherische oliën > Ga dat dan maar weer eens googlen en probeer dat weer eens op te lossen in water, los daarvan zet het dan ook in de bijsluiter. Dus geen dioxide maar etherische oliën. De vraag was echter chlorine dioxide en dan krijg ik te horen geen dioxide (dubbele molecuul zuurstof)

Niets aan de hand dus………………maar is mijn eerste gedachte/ingeving wel zo verkeerd over chlorine dioxide. Na wat meer speurwerk en ’n tip kwam ik het volgende op het spoor

http://www.jimhumble.nl/ Lees het maar eens aandachtig. Jim Humble heeft de farmaceutische industrie inmiddels al aan zijn broek hangen want je mag het natuurlijk geen geneesmiddel noemen
 

Bij de duiven gaat bijna alles naar zin, alleen 2 doffers hebben elkaar heftig toegetakeld en ’n gestoorde jaarling is de ‘boosdoener ‘. Deze jongeman hield ik  als enige doffer al vast in zijn broedhok maar als een volleerde Houdini wist hij uit zijn broedhok te ontsnappen met alle gevolgen van dien. 2 zwaar bebloede koppen maar de eieren zijn nog heel en de aangevallen doffer heeft standgehouden. Dan hoor je mij niet mopperen maar het is geen gezicht die gehavende doffers

Verder mogen ze regelmatig los en ze beginnen al aardig naar binnen te rollen.

 

Zondag gaan we met P.V. Heemskerk naar Lier en Schoten, dik 30 personen hebben zich aangemeld. Later deze week verslag en wat foto’s……………………..We zijn terug in Heemskerk 16.15 uur. Vanmorgen vroeg vertrokken en hoe dichter we België naderden hoe witter het werd. Het heeft de pret niet gedrukt en we hebben er 'n mooi dagje van gemaakt. De organisatie en de dames Weel en van der Aar bedankt voor de goede zorgen.
vroeg in de ochtend 6.00uur

aankomst Lier

Piet gaat eerst schoenen kopen

De jeugd heeft er zin in

De jeugd uit Uitgeest



De  mannen Weel uit Beverwijk, toppertjes hebben ze aangeschaft


Wat heb je nu in je handen?

Sjaak Castricum heeft 'n echte REISduif van OAD. Hij heeft het duifje trouwens teruggegeven


Mart heeft er kijk op



blije gezichten, helemaal top

vertrek Lier

aankomst NATUREL

koud, maar ze hebben er geen last van

12000 top atleten, hoe hoog leg je de lat?

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

1e africhting