zondag 12 mei 2019

THE DAY AFTER


The Day After
De duiven werden zaterdag ochtend om 11.15 uur gelost in Peronne en dat was een meevaller want zelf hield ik (vrijdag) toch al een beetje rekening met 2 nachten mand maar gelukkig trok het regenfront in Frankrijk sneller weg.  De omstandigheden waren ten tijde van de lossing prima, mooie lucht met de nodige stapel wolken, zonnetje maar er stond ook een straf kopwindje.  Straf werd later een stevig windje, wanneer je in de beschutting stond was het aangenaam maar daarbuiten was het gewoon frisjes.  Uiteraard stond ik samen met E.J en Dirk die gelukkig goed herstellende is van een zeer lelijke koprol met zijn fiets, op tijd klaar en spraken de verwachting uit dat 15.35 uur er toch wel duiven konden zijn, het werd ruim 5 minuten later.
Het werd een vlucht met wat gaatjes maar de duiven kwamen geweldig aan en vielen, op een enkeling na, prachtig op de plank.  Toch waren er ook wel de nodige duiven wat verward waarschijnlijk door het tegen de wind in ‘beuken’ en waren hierdoor ook dorstig.  De eerste duif was de ‘498’ mijn 3e getekende, hierna moet ik voor mijn zin te lang wachten op de 2e maar ze komen regelmatig door ook al deden de laatste 3 er wel een uurtje langer over.  Alles thuis voordat ik de klok naar de club bracht en dat kon helaas niet iedereen zeggen.
'498'
 
 
De winnaar in de club is Gerrie Lotterman, Gerrie krijgt ze nu al 5 weken fantastisch en speelt er regelmatig meerdere bij de eerste 10 met vaak ook nog met zijn getekende  en deze vlucht de kers op de taart met de overwinning. Gerrie van harte gefeliciteerd 
Gerrie Lotterman
 
De eerste 10van PV Heemskerk
1-3-7 Gerrie Lotterman, 2e Piet Baltus, 4e Gijs Kabalt, 5-9-10 Combinatie Weel, 6e Frank Rodenburg, 8e Jos Nijman.
In de club tegen 670 duiven 8-38-46-47-57-79-88-101 enz. In de Kring tegen 2324 duiven 18-73-94-95 enz. 25/40 prijs 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mei....