vrijdag 29 maart 2024

1e africhting

Afgelopen zondag was onze jaarlijkse duivenmarkt in Heemskerk, ik schreef er al eerder over, het was volle bak, gezellig en succesvol, mijn duifje en die van mijn broer verhuisden naar Den Helder. Wie weet zien we ze ‘overvliegen’ in het seizoen 😜. 

Dirk kon het niet laten😅en kocht het duifje van clubgenoot Peter Beentjes, in de hand een ‘plaatje’, ook een mooie afstamming met veel Eijerkamp, heb vertrouwen in dit duifje. 

Thuis gekomen het ‘jong’ bijgezet in het hok, hierna de weduwnaars de vleugels even laten strekken want die waren al 2 dagen niet los geweest. Ze konden gelijk even badderen, zodat ze weer fris en fruitig waren toen ik ze binnenriep.

De afgelopen dagen de duivinnen een paar keer naar Haarlem gebracht, want het lijkt zaterdag ‘redelijk’ vlieg weer te geven. De Paasdagen lijken acceptabel te worden, met af en toe een buitje en rond de 16 graden. 😊. 

Vorig jaar liep een jong van mij binnen bij een liefhebber in Zeeland. Na verzorging werd de duif gelost en arriveerde weer in goede gezondheid in Heemskerk. Ik beloofde als bedankje een jonge duif in 2024 en die werd dinsdag opgehaald. Altijd fijn en leuk die contacten, hopelijk laat het duifje wat zien! 

Op de compuclub staan de nieuwe NPO-vlieggebieden. Het zou fijn zijn wanneer de afdeling nu een lijst rondstuurt wie in welke kring en cc gaat spelen. 

Ik kreeg wat schaduw uitslagen onder ogen en wel van de nieuwe kringen. Het betrof 2 jonge duivenvluchten, 1 met oostenwind en 1 met westenwind. Je pakt de uitslag van de oude kring erbij en je kunt vergelijken. Het is allemaal niet zo moeilijk met de huidige informatica. Wat je met gezond verstand al kon verwachten, wordt nu gestaafd met ‘keiharde’ cijfers. Het zijn maar 2 vluchten, maar toch. Mocht u inzage willen hebben, kan ik U het bestandje per mail opsturen. Sommige liefhebbers komen goed te liggen, ik hecht er wel waarde aan te vermelden dat het deze liefhebbers overkomt. Zelf ga ik van de achterhand naar de voorhand maar dat is lood om oud ijzer blijkt uit de schaduw uitslagen. 

Deze week weinig te schrijven, vrijdag alle duivinnen gepakt voor de africhting met de Afdeling. De doffers blijven deze keer thuis om de duivinnen te verwelkomen. In de club tussen de 600/700 duiven.

Ik verwacht dat ze, tussen de buien door, gelost worden. Met de zuidenwind kunnen ze gelijk wat extra kilometers maken wanneer ze niet scherp zijn😜


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lennik los 10.30