vrijdag 8 maart 2024

LENTE kriebels

 Nogmaals…. LENTE KRIEBELS….. 

Afgelopen weekend was het zacht en droog weer, ik zag en hoorde dat collega’s al aan het africhten waren. Wanneer je zomerjongen op je hok hebt of dat je de komende weken geen gelegenheid hebt dan moet je het ijzer smeden als het heet is, zo luidt het spreekwoord. Bij de Vitesse spelers zal het vast wel kriebelen. 

Bij mij komt nu regelmaat in het loslaten en trainen, in de ochtend de doffers, rond 11.00 uur het jonge grut en rond 16.30 uur de duivinnen. Einde maart zal ik ze wel een keertje wat trainingsvluchtjes geven om ‘scherpte’ te krijgen als dat al nodig is. 

De vliegduiven liggen nu met jongen van een dag of 10, krijgen 2x daags volle bak dus hebben genoeg voeding  om de jongen vol te proppen en nog genoeg energie over om goed te trainen. 

Belangrijkste is nu dat ik een mooie, gezonde ploeg jonge duiven groot krijg want daar begint het mee om straks te presteren op de jonge duivenvluchten. 

De jonge duiven beginnen zowaar wat rondjes te maken en komen meestal rap binnen, maar waarom dan soms niet?  Dan denk ik aan Belgische Leo, die zei ‘gij zijt de baas, niet de duiven’ en haal ik gelijk die voerbakken uit het hok. 😏 

De beslissing is ook genomen dat we opnieuw meedoen met een ploeg duiven op een OLR. De keuze is gevallen op de Algarve Elite. Nieuw, 8ambitieus en ze willen vernieuwend en transparant zijn en niet onbelangrijk ‘we kennen elkaar’. Wie weet ontdekken we een ‘presterend’ lijntje. 

Donderdag de afdelingsvergadering die ik samen met nog 4 leden van PV Heemskerk bezocht. Het voorstel van onze club werd uiteindelijk toch behandeld en bediscussieerd en zo hoort het. Uiteindelijk werd het voorstel van de commissie nipt aangenomen. De leden hebben besloten. Iedereen weet waar hij nu aan toe is, daarnaast 4 Vitesse vluchten oud, 1 Jonge duiven en 1 DF vlucht erbij. (Deze tellen voor de afdeling maar niet voor de nationale kampioenschappen) Het oude duivenseizoen start dus 1 weekje eerder, Roosendaal was een africhting en nu dus een wedvlucht! 

Deze week zag ik het overlijdensbericht van Frits Hasert voorbijkomen Frits speelde in combinatie met Gerard Tervoort. Wens de familie en Gerard veel sterkte. 

Het weekend maar opnieuw genieten van de lente kriebels😊



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK