maandag 24 mei 2021

Nabeschouwing

 

Nabeschouwing

“Op een mooie pinkster dag
Als het even kon
Liep ik met mijn dochter aan het handje in het parkie te kuieren in de zon
Gingen madeliefjes plukken, eendjes voeren eindeloos”
… Zo is de tekst van het liedje wat Leen Jongewaard zo mooi heeft gezongen.

Op een enkele plensbui na, was het ook een mooie pinksterdag met veelal zon in Heemskerk maar onderweg moeten de duiven toch ook wel wat buitjes gehad hebben.

Ik kan kort zijn op Quiévrain stuurde de gehele ploeg de kat, voor mij een draak van een vlucht en ik maar denken dat de doffers het wel zouden gaan doen. Mooi niet en daar ben ik eerlijk in, ik was best teleurgesteld. Daarnaast vuile poten, schichtig, doorweekte neusdoppen. Ik vind dat helemaal niets. Werk aan de winkel!

Met pijn in mijn buik begon het wachten op de duiven uit Fontenay en wat gingen die snel en ook op deze vlucht wederom geen kop duiven, In 5 minuten 10 duiven draaien is best aardig en met 20 van de 24 in de prijzen zou je tevreden kunnen zijn, maar het was gewoon een prut dag op duivengebied voor mij. Even laten checken, herpakken en poetsen want ze kunnen beter en het moet beter!

De winnaars zijn Harrie Dokter op Quievrain en Hans Baltus op Fontenay. H&H van harte gefeliciteerd.

Broer Peter grijpt op Quievrain net naast de hoofdprijs en moet genoegen nemen met de 2e plaats. Op Fontenaye pakt hij de 5e in de club……..

Zelf op Fontenay in de club 10-13-14-17-19-20-23-26-27-34-56-64-73-75-87-90-98-99-100-108 in 24 minuten van 511 km 20 van de 24 duiven in de klok. Ook in de kring en Afdeling 20 van de 24 in de prijzen, toch nog een lichtpuntje voor wat het waard is

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day after