zaterdag 17 juli 2021

Duffel.....................

 

Voor Chateauroux zijn 150 duiven en voor Duffel ruim 800 duiven ingekorfd, dit zijn voor Duffel ruim 300 duiven minder dan op Roosendaal!! Het is niet anders, het enige wat ik hoop is dat wij 2 mooie vluchten krijgen. In onze club hebben we het corona protocol weer ingevoerd bij het inkorven en persoonlijk vind ik dat prima!

Zaterdag 17 juli, update 8.30 uur

In Heemskerk is het de gehele ochtend al prachtig weer, het wordt mij eigenlijk alweer te blauw en de eerste berichten komen binnen en die zijn niet fraai. Chateauroux is uitgesteld naar morgen, de zoveelste keer 3 nachten mand. Wanneer het niet mogelijk is vroeg te lossen, rest je niet anders.

Duffel is los gegaan om 8.45 en afdeling 5 zal na ons gaan lossen, hopelijk wordt dit een mooie vlucht……..

Duffel is dus om 8.45 los gegaan en we hebben het filmpje op de afdelingssite kunnen bekijken. (lichtelijk valse start maar dat zal geen invloed hebben😊)

Toen ik de eerste aankomsten op compulive zag van afdeling 7, werd ik wel wat benauwd want de snelheid dook snel onder de 1000 mtr. Niet veel later de eerste tijden uit Zandvoort en dat waren snelheden die ik in het hoofd had. Niet veel later worden de eerste in Heemskerk gemeld en dat zijn vroege duiven!!

Zelf draai ik op rond en met een 15 minuten zit 50% in de klok en daarna begint het druppelen. Dorst hadden de duifjes maar verder kwamen ze prima thuis. Je hebt altijd baas boven baas maar gisteravond korfde ik de duifjes mijn mijn clubgenoot Peter Beentjes omdat hij verhinderd was. Ik korfde 31 duifjes in adembenemende conditie in en toen Peter mij om 11.30 uur belde en vertelde dat hij om 11.15 uur 29 v.d. 31 duiven in de klok had, viel ik van de bank. 

In het algemeen kwamen de duifjes gewoon goed naar huis, tevreden toptien in de club, 19e in de kring, ruim 50 procent prijs en na het klok uitslaan waren de laatste 2 van de 43 ook weer present.

Zondag 18 juli

De duiven zijn vanmorgen om 7.45 uur gelost. De weersomstandigheden zijn goed maar met het zonnetje en tegenwind wordt dit zeker een zware vlucht.  

Het werd een lange zit en toen om 18.27 de 1e melding van de club binnenkwam en dit ook 45 minuten lang de vroegste melding bleef was ik trots op mijn clubgenoot Simon Durge, zou hij op deze kraker de 1e NPO winnen. Dus niet deze gaat naar Nico Ory, proficiat.  Zij (de mensen die erover gaan) zullen zelf ook wel weten dat het fijner is wanneer de meldingen wat eerder gedaan worden😉

Ik bleef tot laat in de avond in de lucht turen maar mijn change om de duiven te koppelen was geen succes. Maandagmorgen vroeg dienden de eerste zich aan en rond het middaguur zijn ze allen weer thuis. De laatste vlucht zal ik aan mij voorbij laten gaan en richt mij op het jonge duivenspel. Het zal het weekend wel weer prut weer worden, het lijkt niet op te houden.  De liefhebbers die goed hebben gepakt, grote klasse want het was een faire loodzware race met geen/weinig verliezen. je moet alleen duiven hebben die het aankunnen😊


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day After