zondag 4 juli 2021

Hamerslag................

 

Zaterdag stond onze 1e en enige jonge duiven africhting op het programma. Ik had met mijn ‘volle’ verstand vrijdagavond mijn 50 jonge duiven in gekorfd want het zou zaterdag in de ochtend redelijk zijn en ja er waaide een zuidoostelijk windje. De duifjes kwamen gestaag thuis, de meeste onwennig, lekker blijven vliegen, niet binnenkomen en bij elke eigen duif zat wel een vreemde. 46 van de 50 wisten zaterdag thuis te komen en daar ben ik tevreden over. Daarna wachten op de duiven uit Issoudun en daar kan ik kort over zijn, een mokerslag, ze kwamen gewoon te kort. Oorzaak, reden, doet er niet toe, het was gewoon slecht en ik heb geen excuses. Hoe verder, geen idee misschien wel niet. Uiteraard is dit mijn eerste, primaire reactie.

Toch heb ik zondag de botte bijl gehanteerd of beter de scherpe bijl, door grote schoonmaak te houden, In het hok en in het duiven bestand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

1e africhting