dinsdag 20 juli 2021

Lennik....

 Weer een heel weekend duivensport achter de rug, ik heb er al over geschreven, mooie jonge duivenvlucht en een kraker eerste orde van Chateauroux. Van deze vlucht kwam, schat ik in, 20 % de zelfde dag thuis maar op maandagmorgen waren de prijzen rap verdient en de overige kwamen snel na (ik spreek voor mijzelf) Dan kan je spreken van een mooie vlucht en ja veel duiven kunnen dit niet aan🤔

We richten ons nu op onze 3e jonge duivenvlucht uit lennik. Met de kennis van nu wordt het een waardeloos weekend, bewolkt, kans op regen, onweersbuien en een vrij hoge temperatuur. Het zullen wel van die broeierige dagen worden.

Mijn voorbereiding blijft vooralsnog hetzelfde maar het liefst met de kennis nu, hoor ik op tijd een code rood, hoef je verder niet na te denken en te dubben. Je kan ook donderdag inkorven en vrijdag concoursen. Met dit laatste scenario krijgen de duiven ingekorfd voor Marseille mee te maken.  Die paar jonge duiven die veel liefhebbers over hebben, wil je natuurlijk een faire kans geven en het liefst geen verliezen lijden. 

Zo hoorde ik ook dat afdeling 5, de laatste DF vlucht Bourges wijzigt in Fontenaye. Ik kan mij voorstellen dat leden van afdeling 6 zich afvragen doen wij dit ook?  Bourges of Fontenaye dat scheelt wel een slok op een borrel.  De mannen van het echte zware werk zullen zich afvragen wat moet je met zo’n opgepimpte MF-vlucht. 

Je bent als bestuurder, lossingsman en vervoerder er maar mooi mee bezig. Wat een seizoen voor de duiven.  De laatste oude duivenvlucht is pas over 14 dagen, eerst maar eens kijken wat komend weekend ons gaat brengen of niet! 

Woensdag 12.00 uur
https://www.duivensport-nh.nl/lennik-j29-23-juli-a-s/

Afgelast, vervolg programma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten