zaterdag 26 maart 2011

Afgelopen week zijn de duiven voor controle geweest maar ook 2 x in de mand gezet voor een kleine africhting. Bij de vliegers gaan de eerste eieren uitkomen dus gaat alles volgens planning. Van de kweekduiven zijn de eerste jongen, ‘n 26 stuks, zaterdag afgespeend en bij de meeste koppels liggen alweer eieren ook daar gaat alles zijn gangetje. Donderdagmiddag ontbrak 1 doffer op het hok. Uitgerekend mijn beste jaarling van 2010. Vrijdagmorgens vroeg niet terug, dus de eitjes overgelegd, want hij staat gekoppeld tegen mijn Bourges duivin en daar wil ik wel een paar jongen van. Ik sta nog wat na te mopperen in de tuin, kijk over de landerijen achter mijn huis uit en zie een poes aan de waterkant zitten en gelijk ook een duif, met een sprint erop af en jawel het is mijn “30” Een grote wond aan zijn borst dus waarschijnlijk ergens tegen aangevlogen. Opgelucht dat hij terug is begonnen met het verzorgen van de wond, veel verder dan schoonmaken en insmeren met traumeel kwam ik niet. Terug gezet in zijn broedhok en hopelijk knapt hij op. Zaterdag is Kees Bleeker langs geweest om een reportage te maken, dit naar aanleiding van het generaal kampioenschap Rayon B wat behaald is in 2010. Het kan nog net en ik hoop dat ze de reportage snel plaatsen want het nieuwe seizoen staat op het punt te beginnen. In 2011 moet je geen oude koeien uit de sloot halen maar actueel de 1e prijswinnaars van de vluchten in beeld brengen. Kees zal ongetwijfeld zijn best doen en ik hoop dat hij er iets “moois” van maakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK