zaterdag 5 maart 2011

BEURS HOUTEN

Zaterdag, met broer Peter en vriend E.J naar de beurs in Houten geweest. Vroeg vertrokken en om 10.30 liepen we al de 1e hal binnen. Lekker druk en gezellig, normaal hebben we het met een paar uurtjes wel gezien maar omdat je overal goed bij kon komen blijf je automatisch ook wat langer hangen. Primeurs of bijzondere wetenswaardigheden kan je al jaren niet meer vinden maar toch had ik wel het idee dat de handelswaar in de stands gretig aftrek vond. Goedkope mandjes, voerbakken en duivinnenbakken etc. vind je er in overvloed, je kunt het er zelf ook niet voor maken. Ook bij de duiven dokters is het altijd druk, ook dat is en blijft big business.
Met zijn drietjes vonden we het leuker om bij diverse stands wat jonge duiven in de hand te nemen. Bij sommige liefhebbers zagen ze er perfect uit en lagen ze lekker in wat houtwol of stro en was het baasje bezig ze water te geven. Je komt ze natuurlijk ook tegen met 4 in een kooitje en dicht geknepen oogjes, ben benieuwd of die mannen hard spelen. Sommige stands waren om 1400 uur al leeg, dus uitverkocht!, die moeten toch goed zaken hebben gedaan. Natuurlijk kom je ook bekende tegen, o.a. je eigen voorzitter van de club en nog een paar plaatsgenoten en toen dacht ik “laat ik even een foto maken” leuk voor op het blog. De foto’s waren zo erbarmelijk slecht dat ik ze niet durf te plaatsen (jammer mannen) waarschijnlijk had ik nu al de zenuwen want ze waren bewogen. Om 14.30 in de laatste hal nog een bakje koffie en een praatje met wat Helderse mannen. Onderweg naar huis waren we het er over eens, de Beurs was een mooi uitje, volgend jaar weer.

Op dit blog vindt U onder de knop nijman heemskerk postduiven, de link naar mijn duivensite

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duffel