zaterdag 1 september 2012

Peter Nijman rolt vereniging op/ Lex Udo super op Sens


Nijvel  1 september, onze voorlaatste vlucht.

Zelf heb ik 8 oude duiven mee, 5 doffers en 3 duivinnen. Alle 8 zitten ze op kleine jongen,  zijn goed gemotiveerd maar ze staan op slechts 5 oude pennen en dan is de scherpte er toch wel van af. Ook mijn 2e toer jonge duiven, de 18 uitgeselecteerde, moesten nog ’n keertje mee. Het is prachtig weer, zonnetje en weinig wind en dan is 200 kilometer ’n mooi vluchtje om nog wat ervaring op te doen.

Vanmorgen zijn ze niet te vroeg gelost vanwege de inversie en nu maar hopen dat ze vlot thuiskomen. Kunnen we na de vlucht de hokken  ’uitspitten’ en de kweekduiven uit elkaar halen om vervolgens vanmiddag de duiven van Sens bij Lex Udo te zien vallen. Er komt geen voorlopige uitslag en dus zullen vanavond wel zien hoe het is afgelopen. Later meer…………..

De uitslagen zijn inmiddels gemaakt. Mijn oude duiven hebben jammerlijk gemist, gewoon helemaal nat. Van mijn 2e toer jonge duiven(18 st) zijn er inmiddels 15 thuis en voor deze duifjes was het ’n hele kluif om met die scherpe inversie thuis te komen.

DE UITSLAG, in de club  HENK BEENTJES is de winnaar. Henk van harte!

Broer PETER NIJMAN is de man van de dag 30 mee en 26 in de prijzen!  Tegen 372 duiven en 19 deelnemers 2-5-6-7-8-9-10-11-12-23-24-27-28-29 enz.

Rayon 1871 duiven 7-23-23-25-26-27-31-36-37-68-70-78-80-82 enz. Peter helemaal top en nu volgende week afmaken!!!

Ja en vanmiddag stapte ik op de fiets en ben ik bij Lex Udo wezen kijken. Op Soissons maakte hij ’n wereld uitslag terwijl hij zelf op vakantie ging. Jan Molenaar verzorgde de duiven de afgelopen tijd en Lex was net op tijd thuis om er 12 uit te zoeken voor Sens.   De rest ging mee op Nijvel en deze lieten vanmorgen zien dat de conditie en vorm er nog steeds was. Om 14.30 was ik bij Lex en niet veel later arriveerde ook Steef Duijn en met zijn allen zagen we de eerste al een speer aankomen, niet veel later nummer 2 en met 35 minuten 11 van de 12 thuis van 499 kilometer!!!!!!!

Bellen, melden, laptop en alles wees er op dat de eerste ’n prima tijd had neergezet. De uitslag in de Afdeling  2186 duiven de  1e en 4e plaats en 10 van de 12 in de prijzen. Tegen 14801 duiven ( afdeling 5 – 12-6) de 8e plaats. Op 499 kilometer in de overvlucht met net geen 1300 meter ’n super prestatie. Helaas was de accu van mijn toestel leeg, dus geen foto van  Lex en Jan, maar van harte gefeliciteerd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK