maandag 22 oktober 2012

vergaderingen


Dood Paard

Afgelopen week heel wat vergaderingen bezocht/afgelopen, bestuursvergadering, Rayon B vergadering(bijeenkomst) en vereniging (leden) vergadering en dit allemaal vooruit lopend op de Afdelingsvergadering. Resultaat enorme pijn in mijn rug van de spierpijn omdat ik niet gewend ben om aan ’n dood paard te trekken.

De meerderheid beslist en laten we eerlijk zijn zo hoort het. Het heeft dan ook na al deze vergaderingen geen zin meer er inhoudelijk op terug te komen.

Ik ben en blijf vluchtpenningmeester van mijn club en lid van de lossingscommissie van de afdeling maar verder ben ik er klaar mee, veranderingen gaan niet plaatsvinden dus concentreer ik me vanaf nu volledig op het seizoen 2013. We gaan de ploeg weer in stelling brengen en gaan in 2013 de degens weer kruisen. Gewoon lekker met de duiven spelen en er van genieten!

Volgend jaar speel ik naast het oude duiven programma , ook weer eens het jonge duivenprogramma, beetje noodgedwongen want de natour zal ik in zijn geheel aan me voorbij laten gaan. Geen reserve ploegje achter de hand, dus zaak met ‘n mooie ploeg van zo’n 40 jonge duiven aan de start te komen en deze met beleid te spelen. Zodra het vliegprogramma (de aanvang) definitief is, ga ik mijn planning maken wanneer te koppelen.

De leuke dingen deze week;

Donderdag was ik met Steef en E.J op bezoek bij Martin van Zon, praten, van gedachten wisselen en duiven bekijken en bewonderen. Martin komt naar De Noord-Hollandse Kampioenen dag en neemt plaats in het forum, iedereen kan zijn vragen dan op hem afschieten. Het was weer ’n mooie dag, E.J leerde Martin deze dag kennen en vertrouwde me toe “ bijzonder en wat ’n super duiven”.

Vrijdag, bij ’n clubgenoot op zijn verzoek even samen met Steef door de duiven heen gelopen. Hij had wat duiven te ‘leen’ gekregen van Steef om zijn stammetje ’n impuls te geven.(Steef had bij mij 2 onbevlogen zomerjongen van 2011 uit de ren uitgezocht) Tussen zijn ( mijn clubgenoot) nieuwe aanwas zitten ’n paar duiven die we graag zien en het gaat daar vast wel lukken.

De 2 duifjes heb ik weer mee naar huis genomen, vooral het doffertje, een zoon van de “17”heeft met diverse duivinnen van Steef ’n paar prachtig gebouwde duiven gegeven. Zoals vaak heb je uit je beste vliegduiven zelf geen nazaten lopen, zo ook in dit geval. Het doffertje is linea recta het kweekhok in gegaan. Bij broer Peter heb ik Miss Élégance opgehaald, deze duivin heeft super gepresteerd met ook nog ’n teletekst vermelding. Ze komt uit Bonte Gilles x de ‘41’duivin en mag nu haar kunsten op het kweekhok laten zien. Haar volle zus de ‘900’blijft nog 1 jaartje op het vlieghok, wie weet kan zij in 2014 naar het kweekhok verhuizen. De lege plaatsen in het kweekhok zijn bijna weer opgevuld en we kunnen gaan nadenken over welke we kunnen samenzetten.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten