dinsdag 23 februari 2016

weekje weg


#nieuwsvanachterdeduinen

Weekje weg....
Net terug uit New York en toch nog even snel een weekstukje geschreven.
Tijdens mijn afwezigheid wel App contact gehad met mijn broer, die de verzorging van de duiven op zich had genomen. Het ging goed maar het was wel al de zoveelste keer dat het begon te vriezen zodra ik mijn hielen lichtte. Ja dan is het vullen van de drinkbakken een crime maar daar in tegen valt het schoonmaken  weer mee. Hij heeft mij weer voortreffelijk geholpen.

Ik zal U niet teveel vermoeien met een reisverslag maar ik ben toch een echt plattelands kind. Natuurlijk is het indrukwekkend en ik kan er een heel regiment superlatieven tegen aangooien maar ik zou er nooit willen en kunnen wonen. Bijna 40 jaar geleden bezocht ik N.Y. voor de eerste keer en toen al maakte het een onmetelijke indruk en kwam ik wat benauwend thuis maar wel met het gevoel de sky is the limit..

Nu dus bijna 40 jaar later, toen ik na een wandeling door Central Park op een bankje bij de herdenkingsplek van John Lennon zat te luisteren naar de songs die door een paar geweldige straatmuzikanten ten gehoren werden gebracht, dwaalden mijn gedachten af. Je wordt ouder wat sentimenteler maar je gaat ook meer relativeren, is dit hoe de wereld er uit zou moeten zien, is deze waanzinnige stad nu tot stand gekomen door de American Dream. Voor mij kreeg Imagine er een betekenis bij.
 

Terug naar de duiven, ze zijn tijdens mijn afwezigheid super verzorgd en er liggen rum 60 jongen te blinken. Over een 2 weken gaan we de eerste spenen en eind deze week gaan de eerste duivinnen er al weer af.

Deze week staat nog een landelijke bijeenkomst van de lossingsverantwoordelijken op het programma maar eens horen wat de status van het I.W.B zal worden. De voorjaarsvergadering komt er aan alsmede de beurs en dan weet je dat het begin van het vliegseizoen met forse schreden naderbij komt.

Volgende week hopelijk nieuws over de Duivenbeurs van Heemskerk en de verkoop van de jonge duiven voor de competitie van Rayon B.

Inmiddels heb ik ook vernomen en gelezen dat we een nieuwe N.P.O. voorzitter krijgen. Maurice van der Kruk. Ooit ben ik bij Maurice, samen met Steef en Lex langs geweest, een jonge vent met opgroeiende kinderen en die ook nog eens  keihard met zijn duiven speelt. Prachtig dat hij zich kandidaat heeft gesteld en hopelijk krijgt hij met nog wat vers bloed (J van Dijk, E Diepeveen en H Meijners) de boel eens goed op de rails.   

Nu ik weer thuis ben, kunnen de duiven weer los en gaan we ze in het "ritme" brengen. Oude prestaties tellen niet meer dus het gas gaat er weer op. Op Internet lees ik veel nare verhalen over de slachtingen die door de roofvogels aan onze duiven worden toegebracht. Gelukkig blijft die ellende mij tot nu toe bespaart maar je weet maar nooit, hier kunnen ze gelukkig gewoon los. Ook de verhalen over vleugel problemen volg ik en doet mij denken aan de uitspraak " maandag ochtend" paard/ maandagziekte. De gehele week moesten de beestjes hard werken, zondag in de wei en maandag stram! Uit de sportwereld kennen we het probleem ook, stram/stijf, spierpijn en zoeken ze de oorzaak in een tekort aan een mineraal. Eerlijk gezegd ook dit probleem ken ik niet bij mijn duiven.

Ik heb nog wat meer informatie en foto's van Steef gekregen van zijn stamkoppel en zal deze informatie deze week verwerken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day After