zondag 2 september 2018

THE DAY AFTER


The Day After
Zaterdag was een prachtige dag met een windje die uit de noordoost hoek zou waaien maar in de vroege ochtend was de wind aan de kust toch echt zuidoost.  De duiven uit Asse Zelik kwamen dan ook heel rap af. Zelf had ik 12 oude duivinnen en 2 doffers mee, allemaal op ‘jonkies’ van één of twee dagen en daar was ik niet gerust op want ik vind het niet de meest ideale stand maar goed het was niet anders.  Op de melding App was ik de 4e liefhebber maar wanneer je broer wederom voor je zit, is het meer de vraag, HOEVEEL heeft hij er VOOR je! Deze keer maar liefst 6 en wanneer Peter Beentjes slechts  6 snelheidsduivels meegeeft en er dan ook 4 tegelijk klokt moet ik achteraf in mijn handen knijpen met de 13e plek.  Tevreden niet maar de overwinning blijft in de familie ……en wie weet volgende week revanche (:
De duiven uit Fontenay konden natuurlijk nooit aan de snelheid van Asse Zelik komen maar tussen de 70/80 km moest mogelijk zijn. In de club wint Wim Geerlofs met zijn 1e getekende, Wim heeft de laatste weken echt de forme op zijn hok en zijn duiven presteren dan ook prima. Wim sluit het seizoen af met een prachtige 14e plaats in de Afdeling.

 
Winnaar op Fontenay Wim Geerlofs



De moeder van de '887' komt van Dirk Ebbers uit Leo Heremans duiven.

 
 
Fontenay, 1-6-10 Wim Geerlofs, 2-9 Comb. Weel,3-7-8 Simon Durge, 4-5 Gerrie Lotterman. Wim van harte.

Asse Zelik, 1-2-5-6-8-10 Peter Nijman, 3 Gerrit Twaalfhoven, 4e Comb. Van der Aar, 7e en 9e Peter Beentjes.  Peter van harte gefeliciteerd.
de 076 winnaar op Asse Zelik
De eerste duif van mijn broer is een klzn van de Zwarte Ruiter doffer x een duivin van Anton Ruitenberg. De Zwarte Ruiterdoffer en de Kras 161 Ruitenberg zitten beiden op ons kweekhok en hebben al  diverse 1e prijswinnaars op de wereld gezet. De ‘954’ wordt gespeeld door Peter maar de stamkaart is door mij opnieuw uitgedraaid.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten