vrijdag 30 oktober 2020

30 oktober

 

30 oktober

Afgelopen zaterdag zijn alle duiven gevaccineerd tegen paratyfus, over 3 weken volgt de (combi) vaccinatie Paramixo, hierna kan ik mij volledig richten op het kweekseizoen. Een mooie periode, met vooraf ‘n beetje puzzelen wie op wie past, waarbij de bouw, vleugel en oog het belangrijkste zijn, daarnaast schroom ik (wij) niet de duiven in **verwantschap te koppelen, uiteraard moeten dat wel echte ‘goeie’ zijn.  Leuk klusje om het een en ander op papier te zetten maar vaak op het moment suprême besluiten broer Peter en ik het soms toch bij een paar koppels anders te doen, puur op gevoel……..we hebben nog even😄

**




De kweekduiven zijn op een enkeling na klaar met de rui en omdat ik ze de afgelopen tijd een paar keer in handen heb genomen, ga ik ze nu wat meer afgepast voeren, er zaten erbij die te dik waren.  Vanaf nu afgepast maar een goede mengeling met de juiste bij producten/supplementen, pas wanneer het echt koud gaat worden krijgen ze meer voer, wat koude kost energie.

Maandagmorgen las ik het bericht dat Dirk Verleun is overleden. Dirk is convoyeur geweest voor onze afdeling, was “gek’ op zijn duiven maar moest helaas met pijn in zijn hart een paar jaar geleden zijn duiven van de hand doen, mede door slecht functionerende longen. Hij vond de laatste jaren zijn vertier in het maken van duivenrennen en spoetniks. Dirk was een man recht voor zijn raap en dat botste weleens maar had een hart van goud. Helaas werd hij besmet met het corona virus en dat kon hij met zijn broze gezondheid er niet bij hebben. Ik wens de familie veel sterkte met dit verlies.

Woensdag samen met broer Peter op bezoek geweest (corona proof) bij een liefhebbers die zijn accommodatie heeft getransformeerd naar een MvZ hok.  Lekker hok, goede atmosfeer en de duiven zagen er prima uit. Er staat niets meer in de weg om de duiven vanaf nu daar in de juiste conditie te krijgen en te houden maar het belangrijkste is dat je succes hebt.  Hij gaat vol vertrouwen richting seizoen 2021……………

De NPO kampioenschappen zijn te vinden op onderstaande link

https://www.compuclub.nu/npokamp/

#staysafe #blijfgezond

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lennik los 10.30