zaterdag 27 april 2024

The Day after

The Day After

De duiven werden om 10.30 gelost en ik heb wel gedacht hopelijk is het wat helder/droog op de vluchtlijn want met een zuid, zuidoostenwind wat vaak al garant staat voor een verloop met uitschieters, zit ik niet te wachten.

Zeeland en Afdeling 5 waren een uurtje eerder gelost en waren een indicatie dat de aankomsten redelijk vlot waren, maar ook dat de snelste duiven hoofdzakelijk aan de westkant werden geconstateerd.

Wanneer dan Zandvoort begint te melden (Frank Nebig heeft patent op deze vluchten, top Frank👍) begint het rekenen. De eerste meldingen van de club komen uit Velsen Noord, paar minuten later hoor ik de mannen roepen ‘daar komen ze’ (voor top klassering te laat) maar wat zaten ze hoog!! Gelijk de afgelopen weken vallen ze het hok aan en volgt een bombardement. Met 2 minuten al 20 in de klok en ze vallen maar door. In 6 minuten 43 van de 47 in het e.c.s.

Al rap 46 van de 47 thuis, 1 doffer die de gehele week het luchtruim onveilig maakte en nu 2 uur te laat komt. Weet het maar.

Ik was een beetje ongerust maar het werd een super vlot verlopen vlucht en met een vleugje oost in de wind moet je ook duiven pakken aan de kust!! Steef, Dirk, Ed maar ook Ik zelf hebben genoten, we zijn dan ook tevreden. 

De uitslag van Kring 1B, kring 1 en de Afdeling. 45 van de 47 in de prijzen. 34 stuks bij de eerste 10 % in de kring. In de afdeling 43 bij de eerste 10%.

De 1e duif een samenkweek met Peter Beentjes, de 2e en 3e duif @dirkklaassenPigeons. 4e 5e  duif nijman/duyn.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Morlincourt