zaterdag 7 september 2024

Ze zijn los...

Donderdagavond zijn 170 duiven door 13 leden van PV Heemskerk ingekorfd. Vanuit een andere vereniging uit Haarlem nog een 80 (één lid.) maakt 250 duiven.

Vrijdagavond voor Niergnies slechts 135 duiven.

We gaan nog één keertje strijden voor de eeuwige roem en zaterdagavond de afsluiter van het seizoen met de jaarlijkse barbecue.

Zelf heb ik 29 duiven op Pont mee en 9 jonge duiven op Niergnies.

De trend die jaren geleden al is ingezet, steeds minder deelname en weinig interesse voor de laatste vluchten, zet onverminderd door.

Voor een paar ‘die hards’ organiseert de Afdeling de mogelijkheid om volgende week voor Fontenaye in te korven. Zelf doe ik daar niet aan mee omdat ik andere verplichtingen heb, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat een ‘africhtingsvlucht’ van ruim 500 km mij niet trekt.

Saint Soupplets gaat vervlogen worden i.p.v. Pont St Max. Ligt iets oostelijker en de afstand is 10 km langer, de reden is dat het een betere mogelijkheid geeft om te lossen.

Zaterdag update.

Na de voor deze tijd, bekende perikelen zoals in de vroege ochtend minder zicht, mist en of heiigheid, konden de duiven om 9.30 uur los. Achteraf is de verplaatsing uit Pont St Max onnodig geweest, afdeling 2 ging daar al om 8.30 uur los.

Soupplets en Niergnies gelost om 9.30 uur.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Selectie en Fontenay Zuid-Holland