zaterdag 11 februari 2012

Het is even wennen, wat is het koud!

De afgelopen 14 dagen hebben we verbleven, op een zonniger gedeelte van deze aardbol. Het is dus even wennen.  De duiven waren in goede handen want wie kan je beter dan Steef als soigneer wensen. Ook broer Peter nam af en toe polshoogte en via de mail bleef ik op de hoogte van het wel en wee. De kweekduiven zaten op 1 koppeltje na, binnen 10 dagen weer op eieren, eerdaags maar eens kijken of er geen bevroren of onbevruchte eieren tussen zitten. Het loopt dus allemaal gesmeerd al zal Steef niet altijd blij geweest zijn met al die bevroren drinkbakken maar gelukkig had ik wel wat extra lege drinkbakken klaargezet . Komende dagen maar eens kijken wat ik met die bevroren hopen stront ga doen,  in ieder geval ga ik de doffers en duivinnen scheiden zodat ik ze met een dag of tien kan gaan koppelen. Het is nu tijd om de puntjes op de i te zetten  en alles weer planmatig te gaan aanpakken, bij mij werkt dat het beste. Scheiden van de duiven /controle bij de dierenarts/ koppelen/ enten en zo heb ik een heel lijstje. Daarnaast moeten ze weer in vliegconditie komen en goed weten op welke hokken ze moeten binnenkomen. Genoeg werk aan de winkel dus en gaan we vol goede moed aan de slag.

Komende week ook maar eens contact opnemen met de Afdeling , hoe we handjes en voetjes gaan geven aan de lossingsberichten en eens bespreken hoe het een en ander toegaat in de lossingscommissie want over 6 weken gaan we alweer van start. Ondanks dat het even wennen is vandaag toch ook nog genieten van dit winterse weer.

Oh ja, beetje reclame maken op http://www.duiven.net/ staan nogal wat bonnetjes waar niet of heel weinig op geboden wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten